چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 8869
استاندار قم خواستار شد:

لزوم نگاه ملی به توسعه راه های استان

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به موقعيت استراتژيك راه های استان، لزوم نگاه ملی به توسعه و ايمنی اين بخش را خواستار شد.
لزوم نگاه ملی به توسعه راه های استان
به گزارش قم نیوز،  کرم رضا پيريايی در ديدار دكتر افندی زاده، معاون وزير راه و شهرسازی اظهار داشت: قرار گرفتن قم در شاهراه ارتباطی ۱۷ استان كشور و زائر پذيری این استان به عنوان يكی از استان های مهم و محوری در بحث حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اينكه جنبه ملی راه های قم بر جنبه استانی آن برتر دارد افزود: برنامه ريزی و توسعه امكانات در بخش راه بايد متناسب با اين ويژگی باشد.

استاندار قم با اشاره به روند صعودی اعتبارات ملی بخش راه استان اذعان داشت: اعتبارات ملی در نظر گرفته شده برای توسعه راه های استان از ۱۰ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان در سال ۸۹ به رقم ۱۶ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان در سال جاری رسيده است كه اين رقم رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

پيريايی با بيان اينكه در اعتبارات استانی نيز رقم خوبی به اين بخش اختصاص داده شده است تصریح کرد: به زودی اولويت های اين حوزه را در كميته ويژه استانی تعيين خواهيم كرد.

وی اختصاص مجموع ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان برای كمك به دو پروژه جاده قم- نيزار و چهار خطه كردن جاده قديم قم- تهران را از مهم ترين توافقات صورت گرفته در سفر دي ماه سال گذشته وزير راه و شهرسازی به قم عنوان و خاطرنشان كرد: بخشی از اين ارقام تامين شده و اميدواريم باقيمانده تعهدات نيز به سرعت عملياتی شود؛ ضمن اين كه این استان پيگير تامين اعتبار كامل پروژه تعريض و چهار خطه كردن جاده قديم قم- تهران است.

استاندار قم با تاكيد بر لزوم برنامه ريزی در جهت ايجاد ايمنی و شناسايی و رفع نقاط حادثه خيز در جاده های استان، از جاده جديد قم گرمسار به عنوان يكی از محورهای پرتردد و حادثه خيز استان ياد كرد و گفت: استقرار پليس راه و نصب دوربين های هوشمند سرعت سنج از جمله نيازهای ضروری اين محور محسوب می شود كه با هماهنگی های به عمل آمده با مسوولان وزارت، به زودی اين دو نياز مرتفع خواهد شد.

در اين جلسه معاون وزير راه و ریيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور نيز با اشاره به موقعيت مهم و حساس راه های ارتباطی استان قم، ايجاد مركز مديريت راه ها و تجهيز جاده های استان به سيستم های هوشمند كنترل سرعت را از مهم ترين برنامه های سال جاری سازمان راهداری عنوان و تصريح كرد: تا پايان سال ۹۱ اين سيستم در ۲۵ استان كشور ايجاد خواهد شد.

 افندی زاده با اشاره به اهميت ايمن سازی راه قم گرمسار گفت: ساخت پاسگاه پليس راه و نصب دوربين های كنترل سرعت در اين محور در دستور كار قرار داشته و در آينده نزديك اجرايی می شود.


انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.eq4a2bq4ola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما