دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 89149
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار قم:

سهم بخش‌های قم از آب سرشاخه‌های دز پیگیری شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: سهم بخش خلجستان و جعفرآباد قم از آب سرشاخه‌های دز باید مورد پیگیری قرار گیرد.
سهم بخش‌های قم از آب سرشاخه‌های دز پیگیری شود
سهم بخش‌های قم از آب سرشاخه‌های دز پیگیری شود
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم بیان کرد: در بحث تامین آب در برخی مناطق روستایی قم مشکلاتی داریم که در فصل گرما خود را نشان‌می‌دهد، البته با اقدامات صورت گرفته موضوع تامین آب پایدار برای مردم این مناطق همواره موردتوجه بوده تا برای مردم مشکل جدی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: اختصاص سهمیه آب از سرشاخه‌های دز یکی از راهکارهای موثر برای تامین پایدار آب موردنیاز مردم در این مناطق است که از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم این مساله را دنبال کنند.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش جعفرآباد، خلجستان،‌ کهک،‌ سلفچگان و مرکزی است.

طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود به لحاظ گستردگی طرح که بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر است، از دو حوزه آبریز سرشاخه های دز در استان لرستان و حوزه آبریز قمرود در استان های اصفهان، مرکزی و قم تشکیل شده‌است. انتقال ۱۸۱ میلیون متر مکعب آب شرب در سال به شهرهای خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، دلیجان، سلفچگان، ساوه و قم از اهداف این طرح است که اجرایی شده‌است.

بهشتی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع مشکل فاضلاب منطقه پردیسان قم نیز ازجمله مسائلی است که رفع کامل آن نیازمند حمایت ملی از شرکت آب و فاضلاب استان است.

پردیسان با ۱۹۰۰ هکتار مساحت در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی همچنین به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم اشاره کرد و افزود: زحمات زیادی برای بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه کشیده شده است و امیدواریم از پساب این تصفیه‌خانه به‌خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: بخش صنعت قم که ازجمله حوزه‌های موردتوجه سرمایه‌گذاران است می‌تواند با بهره‌گیری از این پساب،‌ آب پایداری را برای انجام فعالیت‌های صنعتی در اختیار داشته باشد.

طرح توسعه،‌ بازسازی و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ قم، امروز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،‌ استاندار قم و شماری از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید. این طرح باهدف دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب شهری و ارتقا کیفیت پساب خروجی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

با بهره‌برداری از این طرح،‌ ۲۵۰ هزار تن از مردم شهر قم از خدمات آن بهره‌مند خواهد شد. این طرح ظرفیت تصفیه ۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب در هر شبانه‌روز را دارد.

#هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است. در این پویش طرح‌های مهم این وزارتخانه در ۳۱ استان کشور افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcao6na.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما