دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 89162
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: حوزه در ایام کرونا الگویی منطبق بر عقلانیت را به جامعه ارائه کرد

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: یکی از دستاوردهای کرونا برای حوزه، نشر سخن واحد از حوزه و روحانیت است که در این راستا توانست منطق و الگویی منطبق بر عقلانیت را به جامعه ارائه دهد.
حوزه در ایام کرونا الگویی منطبق بر عقلانیت را به جامعه ارائه کرد
حوزه در ایام کرونا الگویی منطبق بر عقلانیت را به جامعه ارائه کرد
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی غروب یکشنبه در نشست کمیته علمی و محتوایی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، یکی از دستاوردهای کرونا را برای حوزه آشنایی با نحوه ورود به فضای مجازی دانست و افزود: طی ایام تعطیلات ۹۵ درصد دروس سطح یک حوزه، ۲۰ درصد درس خارج و ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس سطوح عالی در فضای مجازی برگزار شده است.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای ایام کرونایی برای حوزه، نشر سخن واحد از حوزه و روحانیت است که در این راستا توانست منطق و الگویی منطبق بر عقلانیت را به جامعه ارائه دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت حوزه به حوادث موجود در جامعه افزود: حوزه علمیه در ایام شیوع ویروس کرونا توانست الگوی مناسب حوزوی و انقلابی به مکاتب و ادیان مختلف ارائه دهد که این امر مورد استقبال سایر مکاتب نیز قرار گرفته است.

وی مهمترین دستاوردهای حوزه را در ایام کرونا اعتماد رهبری و جامعه و نظام به این نهاد دانست و افزود: مراقبت از مسائل شرعی از جمله مسائلی است که حوزه در ایام کرونا مورد توجه ویژه قرار داد که از جمله می‌توان به غسل اموات کرونایی اشاره کرد.

آیت الله اعرافی تدوین الگویی مناسب در برخورد با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پاسخ به سوالات و شبهات، تولید سوالات نو، نشر و چاپ و داشتن رویکرد بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0ydc.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما