شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 89288
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون جهاد کشاورزی قم:

سطح زیرکشت کلزا در قم به ۲هزار هکتار رسید

قم نيوز : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سطح زیر کشت کلزا که نقش موثری در خودکفایی روغن خوراکی دارد در قم به ۲هزار هکتار رسید.
سطح زیرکشت کلزا در قم به ۲هزار هکتار رسید
سطح زیرکشت کلزا در قم به ۲هزار هکتار رسید
به گزارش قم نیوز محمدعلی سلامی بیان کرد: در همین رابطه پیش‌بینی ‌می‌کنیم بیش از چهار هزار تن کلزا در قم تولید و به‌صورت تضمینی باقیمت مصوب از کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه تولید محصولات راهبردی همچون کلزا در تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی، افزود: طی سال‌های اخیر توجه کشاورزان قمی به کشت کلزا افزایش‌ یافتهاست و بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار در مناطق مختلف استان به تولید این محصول راهبردی می‌پردازند.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای خودکفایی هرچه بیشتر در تولید محصولات راهبردی و تامین پایدار امنیت غذایی مردم،‌ تلاش دارد سطح کمی و کیفی تولید کلزا در استان را افزایش دهد.

سلامی گفت: استفاده از ارقام مناسب با شرایط آب و هوایی قم ازجمله راهبردهایی است که برای کشت کلزا دنبال می‌کنیم تا شاهد بیشترین برداشت محصول در هر هکتار باشیم.

وی بیان کرد: کلزا تولید شده در قم به دلیل استفاده از بذر مناسب و مهارتی که کشاورزان استان طی سال‌هایی اخیر درکشت و مراقبت از مراحل رشد این محصول به دست آورده‌اند،‌ کیفیت مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم به‌صورت مستمر بر نحو تولید کلزا استان نظارت دارند و با مشارکت کشاورزان با آفات تهدید کنند این محصول راهبردی مبارزه می‌کنند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcevw8v.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما