شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 89295
منبع : خبرگزاری تسنیم

نشان جغرافیایی سوهان قم ثبت جهانی شد

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: نشان جغرافیایی سوهان قم، ثبت جهانی شد و با این نشان، مالکیت معنوی و فکری سوهان از آن قم است.
نشان جغرافیایی سوهان قم ثبت جهانی شد
نشان جغرافیایی سوهان قم ثبت جهانی شد
به گزارش قم نیوز اسرافیل شعاعی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی در جهت حمایت از خوشه‌ها تلاش کرده که یکی از این ظرفیت‌های مهم، خوشه سوهان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: نشان جغرافیایی سوهان قم، ثبت جهانی شد و با این نشان، مالکیت معنوی و فکری سوهان از آن قم است.

وی تصریح کرد: به زودی در مراسمی با حضور اعضای خوشه و تولیدکننده سوهان و مسئولان از این نشان جهانی رونمایی می‌شود.

شعاعی خاطرنشان کرد: ثبت جهانی سوهان قم، امری مهم و حیاتی بود که به نحو احسنت دنبال و به طور جدی از سال 98 پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی بیان کرد: در خوشه سوهان قم، 800 واحدتولیدی و 40 هزار نفر اشتغال زایی وجود دارد که یک ظرفیت بسیار مهم است، همچنین سالانه 50 هزار تن سوهان در قم تولید می‌شود که از نظر کمیت و کیفیت و ماندگاری مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: با توجه به ثبت جهانی و هدف گذاری برای صادرات سوهان به 85 کشور جهان، می‌توان در این عرصه و افزایش ارزش افزوده محصول تلاش کرد.

وی عنوان کرد: در گذشته ثبت ملی سوهان انجام شده بود و به دنبال ثبت بین المللی بودیم که با تلاش معاونت صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی استان قم به نتیجه رسیدیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpiq4.2bqoo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما