چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 89413
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: امام صادق(ع) با بهره‌مندی از شاگردانش نهضت اباعبدالله(ع) را زنده نگه داشت

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امام صادق(ع) با کرسی تدریس و با شاگردانی که داشت چه در سطح عموم جامعه و چه در بین نخبگان همان اهداف امام حسین(ع) را دنبال کرد.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری: امام صادق(ع) با بهره‌مندی از شاگردانش نهضت اباعبدالله(ع) را زنده نگه داشت
آیت‌الله حسینی‌بوشهری: امام صادق(ع) با بهره‌مندی از شاگردانش نهضت اباعبدالله(ع) را زنده نگه داشت
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش بین‌المللی مجازی نهضت حسینی در مکتب امام صادق(ع) که عصر امروز در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، اظهار داشت: در زمان امام صادق(ع) این فرصت طلایی به وجود آمد که توانست آن پیام ناگفته حسین بن علی(ع) را به جامعه منتقل کند.

وی افزود: امام صادق(ع) تمام تلاششان این بود که حادثه عاشورا را زنده نگاه‌ دارند و این نکته مهم و اساسی است، هرچند منحصر به امام صادق(ع) نیست بلکه در زندگی دیگر امامان هم دیده می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به نهضت حسینی در اندیشه امام صادق(ع) بیان کرد: امام صادق(ع) در تعالیم گفتاری و رفتار نسبت به احیا گری حادثه عاشورا تلاش جدی دارند، از تعالیم گفتاری ششمین اختر تابناک ولایت صادر کردن زیارت اربعین است که زیارتی ماندگار در طول تاریخ به شمار می‌رود و در حقیقت شناسنامه و معرفی‌نامه کامل سیدالشهدا و قضیه عاشورا و معرفی دوستان و دشمنان ایشان به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند کام فرزندان خود را با تربت اباعبدالله(ع) بردارید که برای امنیت و حفظ کودکانتان لازم است، این امام همام چهار هزار شاگرد تربیت کرد تا بافرهنگ عاشورا و اهداف حسین بن علی(ع) آشنا شوند چراکه امام حسین(ع) یک هدایت‌گر و اصلاح‌گر جامعه بود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امام صادق(ع) با کرسی تدریس و با شاگردانی که داشت چه در سطح عموم جامعه و چه در بین نخبگان همان اهداف امام حسین(ع) را دنبال کرد و توانست نهضت حسین بن علی(ع) را زنده نگاه دارد و جامعه از برکت آن نهضت استفاده کنند.

امام‌جمعه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطرنشان کرد: نقش امام صادق(ع) در احیا و بزرگداشت حضرت سیدالشهدا(ع) قابل‌توجه است، موضوع زنده نگاه‌داشتن واقعه عاشورا و فلسفه این‌که چرا حادثه عاشورا جاودانه باقی‌مانده است، عوامل مختلفی دارد که از عوامل کلیدی و اساسی در ماندگاری عاشورا، سیره معصومین و از آن جمله وجود مقدس امام صادق(ع) است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexe8v.jh8ozi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما