چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 90334
منبع : خبرگزاری تسنیم

620 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به حوزه صنعت در استان قم پرداخت می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به کسب رتبه دوم استان در زمینه جذب اعتبارات و تسهیلات گفت: حدود ۶۲۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت به بانک‌ها در قالب ۸۵ طرح برای پرداخت تسهیلات معرفی کرده‌ایم.
۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به حوزه صنعت در استان قم پرداخت می‌شود
۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به حوزه صنعت در استان قم پرداخت می‌شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در هفدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات کرامت استانداری، اظهار داشت: در سال 98، استان قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری 1080 میلیارد تومان پرداخت تسسهیلات مالی هدف‌گذاری کرده بود که با توجه به این هدف گذاری علاوه بر تقسیم دستگاهی، تقسیم بانکی هم انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: معمولاً سال مالی تا پایان تیرماه سال 99 بوده؛ در نتیجه امروز تسهیلات مالی سال 98 بسته می‌شود و از ابتدای مرداد ماه تسهیلات مالی سال جاری آغاز می‌شود.

وی سهم ایجادی استان قم در سال 98 را 242 میلیارد ریال عنوان و ادامه داد: در بخش صنعت فرآیند تبصره 18، از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان انجام می‌شد ضمن اینکه نظارت بر این بخش را آغاز کرده‌ایم و نظارت توسط تیمی مجرب  انجام می‌شود.

سیجانی با اشاره به کسب رتبه دوم استان در زمینه جذب اعتبارات و تسهیلات ابراز داشت: خوشبختانه در این موضوع جزو استان‌هایی هستیم که 116 درصد از منابع ایجادی یعنی 38 میلیارد تومان بیشتر را جذب کرده‌ایم که رتبه رضایت بخشی است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: حدود 620 میلیارد تومان در حوزه صنعت به بانک‌ها در قالب 85 طرح برای پرداخت تسهیلات معرفی کرده‌ایم که در این میان توانسته‌ایم سرمایه ثابت و سرمایه در گردش را صددرصد جذب کنیم اما در بخش سرمایه در گردش امکان جذب بیشتر وجود دارد.  

سیجانی در ادامه با اشاره به دستورالعمل تأمین بنگاه‌های اقتصادی کوچک  و متوسط در سال 99 گفت:بر اساس این دستورالعمل، بنگاه‌های اقتصادی از جمله صنوف تولیدی که با مجوز فعالیت از مراجع قانونی ذیربط فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌های استان بالای صد نفر هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته پیشنهاد دادیم که بالای صد نفر هم به کارگره تسهیل و رفع موانع استانی تفویض شود تا بانک‌ها به این واحدها و بنگاه‌ها هم تسهیلات پرداخت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5pa3.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما