چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 91040
منبع : خبرگزاری تسنیم

برنامه‌های جهش تولید در استان قم با جدیت دنبال شود

قم نيوز : استاندار قم بر پیگیری برنامه‌های جهش تولید در شرایط بحرانی و کرونایی تأکید کرد و گفت: هنر مدیریت این است که امنیت، سلامت، معیشت و رونق تولید را در کنار بحران شیوع بیماری در کشور توأمان در نظر بگیریم.
برنامه‌های جهش تولید در استان قم با جدیت دنبال شود
برنامه‌های جهش تولید در استان قم با جدیت دنبال شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در مراسم افتتاح و کلنگ زنی 19 پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و فناوری شورای اسلامی  و شهرداری قنوات در هفته دولت طی سخنان به شرایط کشور در پی شیوع بیماری کرونا اشاره و اظهار داشت: این بلای عالم‌گیر در همه کشورها آثار و تبعات زیادی بر جای گذشته که ازجمله آن‌ها می‌توان بر روند اجرای پروژه‌ها اشاره کرد.

استاندار قم افزود: بیش از شش ماه است که استان قم با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند، با توجه به اینکه نخستین استانی بودیم که بیماری کرونا در آن شناسایی شد درنتیجه فرصت مانور و مقابله‌به‌مثل با آن همچون سایر استان‌ها نداشتیم و تصمیمات فوری و اضطراری گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: در همان روزهای نخست شیوع بیماری در استان، بیش از دو هزار تخت بیمارستانی سیار درخواست کردیم و برای دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر اعتبار اختصاص یافت تا به چرخه درمان استان افزوده شوند.

سرمست تأکید کرد: سلامت مردم در طول مدت شیوع این بیماری برای مسئولان بسیار مهم بوده و تمام سعی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی حل مشکلات مردم در اسرع وقت و با تمام قوت است.

استاندار قم در ادامه گلایه خانواده‌های متوفیان کرونایی شهر قنوات به دلیل دفن امواتشان در بهشت معصومه(س) را موردتوجه قرار داد و گفت: نخستین مصوبه‌ای که در همان روزهای شیوع بیماری در استان قم به تصویب رسید این بود که متوفیان با حرمت تدفین شوند؛ درنتیجه برای نخستین بار شیوه‌های تدفین تدوین و به‌کل کشور اشاعه پیدا کرد تا مسائل شرعی اموات در کنار پروتکل‌های جهانی بهداشت به‌درستی رعایت شود.

وی بیان کرد: اگر مسئولان استان به این جمع‌بندی رسیدند که دفن متوفیان کرونایی به‌غیراز بهشت معصومه(س) ایرادی ندارد و امکان رعایت موارد بهداشتی و  تغسیل در آرامستان های دیگر وجود دارد هیچ منعی در دفن اموات در شهر قنوات نیز وجود نخواهد داشت.

سرمست با بیان اینکه در طول مدت شیوع بیماری کرونا استان قم شرایط پیچیده و بحرانی  را پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: درحالی‌که روند بیماری در استان کاهشی بود اما طی هفته‌های اخیر مجدداً به وضعیت قرمز بازگشته‌ایم و همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار داریم.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: هنر مدیریت این است که امنیت، سلامت، معیشت و رونق تولید را در کنار بحران شیوع بیماری در کشور توأمان در نظر بگیریم و در شرایط بحرانی و کرونایی بتوانیم برنامه‌های خود در جهش تولید را با جدیت دنبال کنیم.


در ابتدای این مراسم، امام‌جمعه قنوات با اشاره به اجرایی نشدن بخش‌هایی از مصوبات سفر سال گذشته استاندار و مدیران استانی به بخش مرکزی گفت: در این رابطه چندین بار با مسئولان استان صحبت داشتیم اما به نتیجه نرسیده‌ایم و اکثر مصوبات اجرایی نشده است.

حجت الاسلام کرمی پور به مشکل آبرسانی در بخش قنوات اشاره و تصریح کرد: کارهایی در حال انجام است اما شاید موقت بوده و مشکل مردم حل نشود.

وی با تأکید بر سخت نبودن برطرف کردن مشکلات بخش‌ها گفت: سرریز جمعیت قم به سمت قنوات بوده درنتیجه لازم است زیرساخت را برای سیل جمعیتی که در آینده به این بخش خواهد آمد آماده کنیم تا دچار مشکل نشویم.

سپس حسینی رئیس شورای شهر قنوات عنوان کرد: روکش آسفالت جاده قم- قنوات، آسفالت منتهی به امامزادگان طیب‌وطاهر، راه دسترسی مجتمع دام‌پروری قنوات و زیرساخت‌های بافت جدید ازجمله مصوباتی هستند که هنوز اجرایی نشده‌اند.

همچنین شکاری شهردار قنوات با بیان اینکه سه پروژه از 19 پروژه‌ای که امروز کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد با تسهیل گری بخش خصوصی انجام می‌شود، اضافه کرد: کلنگ زنی مزرعه 200 تنی پرورش قارچ، افتتاح ساختمان پزشکان و پارک‌سوار خودروهای سنگین ازجمله این پروژه‌ها هستند که با کمک بخش خصوصی به سرانجام رسیده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzz0n.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما