جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : 91568
منبع : خبرگزاری تسنیم

مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تنها گزینه برای رشد و کمال جامعه است

قم نيوز : دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم با اشاره به اهمیت ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن گفت: مقاومت تنها گزینه هر جامعه‌ای است که خواهان رشد و کمال و ارتقا باشد.
مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تنها گزینه برای رشد و کمال جامعه است
مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تنها گزینه برای رشد و کمال جامعه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدصادق یوسفی مقدم امروز در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی "مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم" که در سالن نشست‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش تلاش کردیم در جهت معرفت سازی یا زمینه‌سازی برای معرفت افزایی در حوزه مقاومت اسلامی اقداماتی را انجام بدهیم.

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم با اشاره به اهمیت ایستادگی و مقاومت  در برابر دشمن افزود: مقاومت تنها گزینه هر جامعه‌ای است که خواهان رشد و کمال و ارتقا باشد.

وی بیان کرد: قرآن کریم در جای‌جای خود و درآیات بی‌شماری مقاومت را به‌عنوان گزینه اصلی و به تعبیری راهبرد اصلی برای هر انسانی و هر جامعه‌ای می‌داند.

یوسفی مقدم تصریح کرد: خداوند هم به پیامبر(ص) و هم به پیروان رسول خدا امر به استقامت می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که به ظالم و ستمگران اعتماد نکنند.

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم ادامه داد: امروز مهم‌ترین مسئله راهبردی جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  مقاومت است.

حجت‌الاسلام علی اسدیعضو هیئت‌علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریمدر این همایش بیان کرد:وقتی یک جامعه و کشوری بخواهد برای حفظ هویت فکری و سیاسی خودش و حتی حفظ موجودیت خودش تلاش کند و در برابر دشمنانی که تهدید می‌کنند، ایستادگی کند یک سری مشکلات و چالش‌هایی در برابرش به وجود می‌آید.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید طبق قاعده لا ضرر، ضرر به جان و مال و جامعه اسلامی شرعاً درست نیست ولی از آن‌طرف با مقاومت به‌صورت طبیعی این ضررها رخ می‌دهد، حال نسبت این‌ها چیست.

حجت‌الاسلام سید رضا مؤدب مدیر کمیسیون تخصصی دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم در این همایش گفت: دستاوردهای مقاومت برای جامعه‌ای که مقاومت می‌کند بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: باید در آینده این همایش با یک نگاه بین‌المللی بتواند زمینه بهره‌برداری از دستاوردهای میدانی مقاومت اسلامی را موردمطالعه قرار بدهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivwa3.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما