سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 9161
سردار مجتبایی:

پلیس با همکاری مردم با رفتارهای خلاف اجتماعی مقابله کند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به شعار‌های اجتماع محور نیروی انتظامی گفت: پلیس امروز در کنار مردم و در خدمت مردم است و باید با همکاری مردم با رفتارهای خلاف اجتماعی مقابله کند.
پلیس با همکاری مردم با رفتارهای خلاف اجتماعی مقابله کند
به گزارش قم نیوز، سردار سید کاظم مجتبایی شامگاه دوشنبه در همایش پلیس، امنیت و اصناف که همزمان با سومین روز هفته نیروی انتظامی در محل مجتمع اداری اصناف قم برگزار شد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در کل عالم سه نوع زندگی نباتی، حیوانی و انسانی تعریف شده است.

وی علت تفاوت اصلی انسان با دیگر موجودات عالم را داشتن عقل و خرد علاوه بر برخورداری از جان و غریزه عنوان کرد و بیان داشت: اسلام و دیگر ادیان الهی برای این آمده اند که انسان را به انسان بودن هدایت کنند.

فرمانده انتظامی قم ادامه داد: کسانی که از دستورات خداوند تبعیت و تمکین کنند به حیات انسانی می رسند و هرچه انسان ها به این دستورات مقید تر باشند مشکلات اجتماعی کمتر می شود.

وی گفت: گاهی برخی از انسان ها به درجه ای از اعتبار می رسند که از فرشتگان الهی برتر می شوند و گاهی نیز به درجه ای از رذالت می رسند که از حیوانات پست تر می شوند و اینها به میزان تبعیت و یا عدم پیروی از قوانین و دستورات الهی بستگی پیدا می کند.

همه باید قدرشناس نظام اسلامی باشیم

مجتبایی اضافه کرد: همه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنند به سبب اینکه این نظام از شرایط گذشته فاصله گرفت و شرایط را برای تبعیت از دستورات الهی فراهم کرده است باید قدردان این نظام باشند و تمامی مجموعه هایی که در این نظام خدمت می کنند باید در خدمت تربیت انسان ها و ابقای این ارزش ها باشند.

وی اظهار داشت: اگر چه نیروی انتظامی ماموریت تعریف شده ای دارد ولی یکی از مهمترین و سنگین ترین ماموریت های آن مبارزه با جرائمی است که منبعث از خوی حیوانیت باشد و این مسئولیت را به تنهایی تمی تواند انجام دهد.

فرمانده نیروی انتظامی قم افزود: دلیل اینکه شاهدیم در مناسبت های مختلف نیروی انتظامی شعارهای اجتماع محور انتخاب می‌شود آن است که نیروی انتظامی باید با همکاری مردم با رفتار های بد و خلاف مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس دیروز متکی بر زور و سر نیزه بود و اعتقادی به مردم نداشت گفت: پلیس امروز در کنار مردم و در خدمت مردم است و امنیت و مبارزه با جرائم را دین مدارو ارزش مدار دنبال می کند.

سردار مجتبایی، ظرفیت‌های اجتماعی بازار و تجار را مهم عنوان کرد و گفت: اصناف و بازاریان می توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در کمک به پلیس در انجام وظایف داشته باشند.

امنیتی را قبول داریم که مردم در آن نقش محوری اشته باشند

وی با بیان اینکه امنیتی را قبول داریم که مردم در آن نقش محوری داشته باشند بیان داشت: اگر امنیت با مردم شروع شد و ادامه پیدار کرد پایداری و مانایی آن بیشتر است و امنیت های زودگذر که مبتنی بر رفتار فیزیکی باشتد سخت می توانند پایدار بمانند.

فرمانده نیروی انتظامی قم از اصناف به عنوان یکی از ارکان سرمایه‌های اجتماعی نام برد و گفت: اگر اصناف پای کار باشند که به حمدالله در این استان همواره پای کار بوده اند می توانیم به امنیت پایدار برسیم.

وی در پایان با اعلام اینکه در قم بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: نیروی انتظامی قم باید از این ظرفیت مهم و با ارزش استفاده کند و امیدواریم تعامل میان پلیس و اصناف روز به روز بیشتر شود.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci.qa3ct1azzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما