جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : 91740
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

171 شهید زن قم در دوران دفاع مقدس

قم نيوز : مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۷۱ نفر از بانوان قم در جریان بمباران هوایی مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.
۱۷۱ شهید زن قم در دوران دفاع مقدس
۱۷۱ شهید زن قم در دوران دفاع مقدس
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسن هنرمند با اعلام این خبر گفت: دشمنان بعثی به تلافی شکست هایشان در جبهه ها، شهرها را مورد بمباران هوایی قرار می دادند، در حالیکه این اقدام نقض آشکار حقوق بشر است و در این جنگ کشورهای بسیاری که مدعی حقوق بشر نیز هستند، پشتیبان بعثی ها بودند.

وی ادامه داد: در بمباران هوایی شهر قم بیش از ۲۱۲ نفر به شهادت رسیدند، در بین شهدا کودکان شیرخواره، دانش آموزان و زنان بی دفاع در شمار شهدای بمباران بودند.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم اضافه کرد: بمباران هوایی شهرها گاه باعث کشته شدن کل اعضای یک خانواده و یا شهادت تعداد زیادی از اعضای یک خانواده می شد و خانه های مسکونی ویران می گردید.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: اما هیچ کدام از این حرکت های ناجوانمردانه در طول هشت سال دفاع مقدس باعث نشد تا در روحیه ایثار، شهادت طلبی و مقاومت ملت ایران خللی وارد شود.

وی تاکید کرد: زنان و مردان گوش به فرمان ولایت یا در جبهه ها حضور داشتند و یا در پشت جبهه به یاری رزمندگان مشغول بودند و با ایمان های استوار در جنگی نابرابر بعثی ها و هم پیمانانشان را به شکست وادار کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaw0no.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما