يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 91780
منبع : خبرگزاری تسنیم

موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی قم در حمایت از اقشار آسیب‌دیده اعلام آمادگی کردند

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: در طول یک سال گذشته تاکنون موکب‌های قم، ۴۰ میلیارد تومان در آسیب‌های سیل، زلزله و کرونا کمک کرده‌اند.
موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی قم در حمایت از اقشار آسیب‌دیده اعلام آمادگی کردند
موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی قم در حمایت از اقشار آسیب‌دیده اعلام آمادگی کردند
به گزارش قم نیوز یونس عالی‌پور امروز در ستاد اربعین استان که در تالار کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ستاد اربعین در یک سال گذشته عهده‌دار کارهای مختلفی بوده‌اند و اوج این خدمات در اربعین سال قبل ویژه زائران بود.

معاون استاندار قم افزود: در یک سال گذشته تاکنون موکب‌های قم، 40 میلیارد تومان در آسیب‌های سیل، زلزله و کرونا کمک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: 92 موکب در جاهای مختلف عراق در اربعین گذشته جانمایی کردیم و 5 جسله برای امور اربعین برگزار شده است اما روال کار امسال به سمتی رفت که ریل‌گذاری تغییر کند و در جهت کمک‌های مردمی موکب‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

عالی‌پور بیان کرد: موسسات خیریه، هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها دارای سابقه دیرینه‌ای در کمک‌های خودجوش و حمایت از اقشار آسیب‌دیده داشته‌اند و امسال نیازمند مشارکت و همراهی گسترده از سوی این ظرفیت‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فضای کشور با توجه به شیوع کرونا به گونه‌ای است که باید روش‌های دیگری را به جای خدمت به زائران جایگزین کنیم و در جهت اشاعه فرهنگ اهل بیت‌(ع)، جایگاه واقعی ظرفیت‌های دینی در حمایت‌های اجتماعی و دستگیری از نیازمندان را نشان دهیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد: استفاده از رهنمودهای علما و مراجع تاثیر زیادی در ارتقای سطح اگاهی جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌ها دارد.

وی گفت: بخش نامه‎ها به هیئت‌ها ابلاغ شده و خود هیئت‌های مذهبی درباره مشارکت‌های لازم در رعایت دستورالعمل‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و فعالیت رسمی مبنی بر حضور اجتماعات نخواهند داشت.

عالی‌پور افزود: با توجه به ظرفیت‌سازی در حضور هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها در حمایت از اقشار آسیب‌دیده کرونایی، دستگاههای اجرایی حق کوتاهی در رفع مشکلات و موانع ندارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7f8o.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما