يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : 91785
منبع : خبرگزاری تسنیم
مسئول کارگروه تبلیغ کمیته اربعین:

هیچ‌گونه اعزام مبلغی برای مراسم اربعین به عراق انجام نمی‌شود

قم نيوز : مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور گفت: مبلغان درزمینه های مختلف در حال فعالیت هستند، امسال هیچ اعزام مبلغی به عراق نداریم و برنامه‌های تبلیغی ما در ایران برگزار می‌شود.
مسئول کارگروه تبلیغ کمیته اربعین: هیچ‌گونه اعزام مبلغی برای مراسم اربعین به عراق انجام نمی‌شود
مسئول کارگروه تبلیغ کمیته اربعین: هیچ‌گونه اعزام مبلغی برای مراسم اربعین به عراق انجام نمی‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی استقامت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های تبلیغی که توسط کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین برگزار می‌شود به شیوه‌های مختلف است.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور افزود: از سال 94 کار تبلیغی خود را به‌صورت مردمی و خودجوش با حضور طلاب جهادی انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جلسات و مشورت‌هایی برای برنامه اربعین مدنظر قراردادیم و اینکه حالت انفعال نداشته باشیم و روش کار خود را تغییر داده و فعالیت تبلیغی را به نوع دیگر انجام دهیم.

مسئول دبیرخانه مردمی مبلغان اربعین کشور با اشاره به اهمیت اربعین حسینی بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی و جا افتادن برادری و اخوت میان ایران و عراق و توجه به جریان مقاومت همواره مورد تأکید قرار است.

استقامت عنوان کرد: حدود 13خدمت تبلیغی انجام می‌دهیم و امسال مخاطب اصلی ما طلاب هستند که به نتایج پنجگانه و به پنج روش تبلیغی رسیدیم که از 15 صفر آغاز و تا سی صفر ادامه دارد.

بهره‌مندی از فضای مجازی برای تبلیغ محتوای دینی در اربعین مدنظر است

وی تصریح کرد: موضوع درگاه‌های مجازی و استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ مدنظرمان است و بسیاری از آموزش‌ها از فضای مجازی انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از فضای مجازی تبلیغ دین را مورد تأکید قرار دهیم.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور گفت: مبلغان می‌توانند مردم را به انجام کارهایی که مقدور است وادارند و جامعه را راهنمایی کرده و انگیزه برای بهره‌مندی از اربعین ایجاد شود.

حسینیه خانگی سبب تقویت بنیه معنوی خانواده‌ها می‌شود

مسئول دبیرخانه مردمی مبلغان اربعین کشور بابیان اینکه ظرفیت‌های تبلیغی از حسینیه‌ها به خانه‌ها رسیده است، افزود: موضوع حسینیه خانگی مدنظر است که سبب تقویت بنیه معنوی خانواده‌ها می‌شود، همچنین به برکت این اقدام تربیت حسینی خانواده‌ها به‌صورت عملی انجام می‌شود.

استقامت ادامه داد: اصل روضه‌خوانی و توسل به اهل‌بیت(ع) بسیار مهم است و اینکه در یک‌ منزل اطعام بدهیم و این حسینیه خانگی به موکب تبدیل می‌شود، با توجه به اینکه اعلام‌ شده که برنامه‌های اربعین به‌صورت تجمع نباشد و تأکید کردیم هرکسی می‌تواند برای انجام امورات خود پیاده برود و این اقدام سبب می‌شود سکنی روحی در فرد ایجاد شود.

شور اربعین به شناخت معرفت عقلانی پایدار حسینی تبدیل شود

وی بابیان اینکه ایثار، انفاق و محبت از جمله مهم‌ترین موضوعات فعالیت ما در جریان اربعین است، بیان کرد: یک سری نماد به‌صورت اختصاصی برای اربعین است که می‌توان این نمادها را بازیابی و به دیگران یادآوری کرد، باید شور حسینی اربعین به شناخت معرفت عقلانی پایدار به شعائر حسینی تبدیل شود.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور عنوان کرد: توسل به اهل‌بیت(ع) و روضه‌خوانی باید همواره مورد تأکید باشد و طلاب باید بهروش‌های مختلف آن را انجام دهند و مردم را تشویق و ترغیب کرده و آگاهی بدهند.

مسئول دبیرخانه مردمی مبلغان اربعین کشور تصریح کرد: سال‌های گذشته حدود سه هزار مبلغ در برنامه‌های تبلیغی اربعین شرکت می‌کردند و امسال تلاش می‌کنیم از ظرفیت تبلیغی همه طلاب استفاده کنیم.

استقامت بابیان اینکه جریان تبلیغی کشور به حالت ویژه برای رفع مشکلات کشور تبدیل‌شده است و مبلغان درزمینهٔ های مختلف در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: امسال هیچ اعزام مبلغی به عراق نداریم و برنامه‌های تبلیغی ما در ایران برگزار می‌شود، بهره‌مندی از  نخبگان حوزوی و تبلیغی برای جریان سازی میان طلاب مدنظر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiaeh.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما