چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 91851
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شیعیان با حرکت در مسیر نهضت عاشورا سیره امام حسین(ع) را در اداره جامعه جاری کنند

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید با حرکت در مسیر نهضت عاشورا، مرام و سیره حضرت سیدالشهدا(ع) را در عمل در زندگی فردی و اجتماعی و اداره جامعه جاری کنیم و ضمن تضرع از خدا بخواهیم که این بلا هرچه زودتر از بین برود.
عضو مجلس خبرگان رهبری: شیعیان با حرکت در مسیر نهضت عاشورا سیره امام حسین(ع) را در اداره جامعه جاری کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری: شیعیان با حرکت در مسیر نهضت عاشورا سیره امام حسین(ع) را در اداره جامعه جاری کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عسکر دیرباز اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خود درباره اربعین موضوعات مهمی بیان کردند، روز اربعین افراد در کنار خانواده ضمن قرائت زیارت اربعین به محضر امام حسین(ع) و امام زمان(عج) تضرع کنند.

وی افزود: باید در روز اربعین همه شیعیان دست به دعا بردارند و از خدا بخواهند که  ویروس کرونا  از همه جهان و به‌خصوص کشورهای اسلامی رفع شود تا زمینه زیارت حضوری حرم سیدالشهدا(ع) فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در مضامین زیارت اربعین دقت شود تا سطح معرفت عموم مسلمانان به اهل‌بیت(ع) افرایش پیدا کند، سنت زیارت اربعین قرن‌ها در جهان اسلام و بین کشورهای اسلامی وجود داشته و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: پس از سقوط صدام ملعون مراسم اربعین حسینی به شکل جدیدی برگزار شد و سال‌به‌سال تعداد زائرانی که از شهرهای مختلف به سمت کربلا راهی شدند افزایش چشم‌گیری پیدا کرد، این مراسم میلیونی با تعداد بیشتری از زائران و امنیت کامل و مراقبت نیروهای مردمی برگزار می‌شد ولی امسال به خاطر ویروس کرونا عموم علاقه‌مندان به‌خصوص از ایران محروم شدند و در حسرت و اندوه به سر می‌برند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر نهضت عاشورا تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مراسم اربعین حسینی امسال سبب تسکین قلوب مؤمنین شد، طبق توصیه رهبر معظم انقلاب باید به حرمت امام حسین (ع) و امام زمان(عج) باید از خدا بخواهیم تا معرفت حسینی در قلوب ما بیشتر شود.

دیرباز خاطرنشان کرد: باید با حرکت در مسیر نهضت عاشورا، مرام و سیره حضرت سیدالشهدا(ع) را در عمل در زندگی فردی و اجتماعی و اداره جامعه جاری کنیم و ضمن تضرع از خدا بخواهیم که این بلا هرچه زودتر از بین برود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfj0n.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما