چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 91853
منبع : خبرگزاری تسنیم

با فعالیت صنوف پر خطر و غیرمجاز مشکل‌داریم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در بحث صنعت و معدن بیشترین وفاداری را به پروتکل‌های بهداشتی رادارند اما در حوزه صنوف به دلیل گستردگی مراجعین بیشترین تخلف رادارند.
با فعالیت صنوف پر خطر و غیرمجاز مشکل‌داریم/اخطار تا حد عزل رئیس اتحادیه‌ها
با فعالیت صنوف پر خطر و غیرمجاز مشکل‌داریم/اخطار تا حد عزل رئیس اتحادیه‌ها
به گزارش قم نيوز یک هفته از اعمال محدودیت‌ها در استان قم می‌گذرد اما با توجه به وضعیت خطرناکی که استان قم در هفته‌های اخیر درزمینهٔ مرگ‌ومیر و بستری‌ها و ورود به پیک سوم بیماری داشته صنوف پرخطر همچنان درزمینهٔ پروتکل‌های بهداشتی همکاری مطلوبی را نداشته و شرایط هم برای مردم عادی شده است.

هفته گذشته بود که ستاد استانی مبارزه با کرونا با توجه به شرایط استان محدودیت‌هایی را برای صنف رستورانی،بستنی‌فروشی و هم‌چنین مراکز ورزشی و غیره اعمال کرد اما با گشتی کوتاه در شهر مشخص می‌شود که این اعمال محدودیت نه‌تنها رعایت نشده بلکه موجب بیشتر شدن تجمعات در شهر بوده است.

با گذری در میدان معروف بستنی یا دستغیب و دیگر مراکز پرتراکم از هجوم مردم برای خرید بستنی و سرو غذا حکایت دارد درحالی‌که فعالیت آن‌ها باید بیرون بر تعریف و حق پذیرش مشتری در خود مکان موردنظر ندارند اما در این میان جای سؤال دارد یا مصوبات ستاد برای اصناف مفهومی ندارد؟ و یا نظارت دقیقی بر نوع فعالیت این اصناف نخواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: گروه‌های صنعتی در زمره بیشترین رعایت کنندگان پروتکل‌های بهداشتی هستند اما اصناف به دلیل گستردگی و تجمع بخشی رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خود مراجعین و مشتریان آن‌ها برمی‌گردد ما اخطارهایی را داده و تا حد عزل رئیس اتحادیه هم وارد عمل شدیم.

محمود سیجانی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد به وجود ده‌ها صنوف غیرمجاز در قم و فعالیت آن‌ها اشاره و بیان کرد: چالش اصلی ما همین صنوف غیرمجاز هستند که هم معضل اقتصادی و هم معضل و تخلف بهداشتی دارند .

967 بازرسی و نظارت طی هفته گذشته

در ادامه رئیس اتاق اصناف با اشاره به فراخوان و اطلاع‌رسانی نسبت به اعمال محدودیت به اتحادیه‌های صنوف پرخطر استان گفت: بعد از اعلام محدودیت ما این محدودیت‌ها را از طریق رسانه‌ها و جراید و فضای مجازی اطلاع‌رسانی و فراخوان دادیم و مکلف کردیم ،رستوران‌ها و بستنی‌فروشی‌ها تنها بیرون بر باشند و صندلی‌های خود را برای عدم تجمع مشتریان جمع‌آوری کنند.

حسن احمدلو افزود: 967 بازرسی اعمال‌شده و 6 واحد متخلف هم پلمپ شد، تا پایان محدودیت‌ها هم همایش‌های مرتبط با اصناف تعطیل‌شده است ما دو هزار و 500 واحد صنفی داریم ولی افراد متخلف در این مجموعه‌ها هم هستند امروز قرار است 38 واحد متخلف با همکاری اماکن پلمپ شود و این پلمپ تا پایان اعمال محدودیت ادامه دارد.

در این جلسه استاندار قم هم از نبود هماهنگی در نظارت و ارائه گزارش از سوی اماکن و اصناف و هم‌چنین مرکز بهداشت معترض شد و از کمیته نظارت ستاد کرونا خواست نظارت‌ها را افزایش دهد چراکه در صورت سستی نتیجه قاطعی در مقابله با کرونا نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmcd1.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما