چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 92327
منبع : خبرگزاری فارس

بازگشت بسکتبال قم به لیگ دسته اول ایران

قم نيوز : بسکتبالیست‌های استان قم امسال در ترکیب یک تیم دسته اولی برای کسب مجوز صعود به مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور رقابت می‌کنند.
بازگشت بسکتبال قم به لیگ دسته اول ایران
بازگشت بسکتبال قم به لیگ دسته اول ایران
به گزارش قم نیوز در نخستین دوره ریاست مرتضی سخایی در هیات بسکتبال استان قم بود که تیمی به نمایندگی از این هیات در سال 1396 در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به میدان رفت اما پس از آن به دلیل محدودیت‌های مختلف از جمله مشکلات مالی این امکان فراهم نشد.

البته در این سال‌ها نماینده‌های بسکتبال قم در مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور و همچنین لیگ‌های رده‌های سنی پایه ایران به میدان رفته و عملکرد خوبی داشتند اما جای قم در لیگ دسته اول خالی بود که امسال این مهم تحقق پیدا کرد و یک تیم قمی در لیگ دسته اول حضور خواهد یافت.

در واقع هیات بسکتبال استان قم این روزها مشغول برنامه‌ریزی برای حضور موفق تیمی از قم در لیگ دسته اول بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور است‏، در حالی که دوره دوم ریاست مرتضی سخایی در هیات بسکتبال قم تازه آغاز شده و این هیات بعد از سرمایه‌گذاری روی نخبه‌های بسکتبال قم، حالا در صدد ایجاد فرصتی برای نمایش توانمندی نخبه‌های بسکتبال قم در لیگ دسته اول ایران است.

به همین منظور مرتضی سخایی رئیس هیات بسکتبال قم به اتفاق علی خبری دبیر این هیات و محمود حاجی‌اسماعیلی داور با سابقه و پیشکسوت بسکتبال قم به جلسه هماهنگی مسابقات فصل جدید لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور با حضور نمایندگان سایر باشگاه‌ها در آکادمی ملی المپیک رفتند.

در جلسه هماهنگی لیگ دسته اول بسکتبال مردان که در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور سرمربیان و نمایندگان تام‌الاختیار باشگاه‌ها شکل گرفت،‌ نحوه برگزاری مسابقات، آیین نامه رقابت‌ها، اهمیت پروتکل‌های بهداشتی و چند موضوع دیگر مورد بحث و بررسی قرارگرفت و نمایندگان باشگاه‌ها نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

با توجه به مصوبات این جلسه قرار شد مسابقات فصل 1399 لیگ دسته اول بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور از روز ۲۸ آبان ماه آغاز شود، ضمن اینکه به 16 تیم متقاضی شرکت در این رقابت‌ها فرصت داده شد تا نوزدهم آبان تصمیم نهایی خود را برای حضور در لیگ جدید را اعلام کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccm1qo.2bqii8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما