يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 92408
استاندار قم تاکید کرد:

اهتمام همه دستگاه ها برای معرفی صنایع دستی قم به زائران

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به ثبت ملی شهر قم به‌عنوان شهر انگشتر گفت: سوغات و صنایع دستی قم باید ثبت ملی شود و انگشتر نیز به‌عنوان یکی از کالاهای فرهنگی به زائران و مسافران معرفی شود.
اهتمام همه دستگاه ها برای معرفی صنایع دستی قم به زائران
اهتمام همه دستگاه ها برای معرفی صنایع دستی قم به زائران
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه رونمایی از کتاب و کلیپ‌های روز قم در گفتگو با خبرنگاران، با تأکید بر نقش شهر قم در کشور و جهان تشیع گفت: نام‌گذاری یک روز ویژه به نام شهر قم در روز ورود حضرت معصومه (س) نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه‌ای درشان این روز با همکاری افراد و دستگاه‌های مختلف است.

استاندار قم با اشاره به اینکه عامل توفیقات و دستاوردهای مدیران در شهر قم، وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) است و باید اقدامات انجام‌شده در حوزه عمرانی و فرهنگی درشان این شهر و جایگاه آن برنامه‌ریزی شود، افزود: یکی از تأکیدات مدیریت استان در ساماندهی اطراف حرم بوده و ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان نیز به این کار اختصاص داده‌شده است و با توجه به اینکه بارگاه حضرت معصومه (س) نگین و نماد شهر قم است، سرعت اقدامات مدیریت شهری در ساماندهی اطراف حرم مطهر باید افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر این نکته که ساماندهی ورودهای شهر قم نیز یکی دیگر از تأکیدات مدیریت استان قم است و باید ساماندهی شود، ادامه داد: در جلسه شورای معاونین نیز ساماندهی ورودی‌های شهر قم با همکاری دستگاه‌های مرتبط و مدیریت شهری تصویب‌شده و باید به‌صورت شایسته‌ای به مناسبت ورود حضرت معصومه (س) به قم آراسته شود.

استاندار قم با اشاره به مهم بودن ارتقا فرهنگ شهروندی و اجرای حقوق شهروندی عنوان داشت: باید فرهنگ مهمان‌پذیری در شهر قم ارتقا پیداکرده و تمام متولیان فرهنگی در قم به این امر اهتمام ورزند.

وی افزود: ثبت ملی شهر قم به‌عنوان شهر انگشتر باید مورد توجه قرار گیرد و سوغات قم نیز ثبت ملی شود و انگشتر نیز به‌عنوان یکی از کالاهای فرهنگی به زائران و مسافران معرفی شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc40qo.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما