قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و روحانیت از قم آغاز شد، این موضوع از برکات وجودی بانوی کرامت است که انقلاب اسلامی ایران از شهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری:انقلاب اسلامی از مهم ترین برکات وجودی کریمه اهل بیت(س) است
عضو مجلس خبرگان رهبری:انقلاب اسلامی از مهم ترین برکات وجودی کریمه اهل بیت(س) است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدجواد مجتهد شبستری اظهار داشت: 23 ربیع‌الاول مصادف با ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم است، کریمه اهل‌بیت(س) برای زیارت امام رضا(ع) به ایران می‌آیند ولی در مسیر بیمار می‌شوند و به شهر قم وارد می‌شوند و چند روز در این شهر مهمان قمی‌ها بودند و پس‌ازآن رحلت می‌کنند.

وی افزود: کریمه اهل‌بیت(س) با توجه به اینکه سن زیادی نداشتند ولی دارای چنان مقامی در عبادت بودند که محلی را به‌عنوان عبادتگاه ایشان در طول چند روز توقف در قم قرار می‌دهند که این موضوع بُعدی از ابعاد وجودی و شخصیت حضرت معصومه(س) است.

حضرت معصومه(س) دارای جایگاه علمی بی نظیری بودند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه علمی حضرت معصومه(س) بیان کرد: کریمه اهل‌بیت (س) عالمه بودند و هنگامی‌که از امام موسی کاظم(ع) سوالاتی مطرح می‌شود حضرت معصومه آن را پاسخ دادند و هنگامی‌که پدر پاسخ‌های را مشاهده کردند بسیار خوشحال شدند و تعبیر فداها ابوها را بکار بردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برکات بی‌نظیر کریمه اهل‌بیت(س) برای شهر مقدس قم بیان کرد: یکی از برکات وجودی حضرت معصومه(س) که پس از فوت ایشان تا قیامت مستمر است تأسیس حوزه علمیه قم است که سبب شد هزاران فقیه، فیلسوف، عارف و مفسر در کنار این مضجع نورانی علوم اهل‌بیت(ع) را فرابگیرند.

مجتهد شبستری عنوان کرد: در روایت آمده است که از قم علم به سایر شهرها منتشر می‌شود که اگر این روایت هم نبود با درایت متوجه می‌شویم که امروزه قم به‌عنوان مرکز معارف اسلامی و محل پرورش عالمان و اندیشمندان علوم اسلامی است که از اقصی نقاط عالم پراکنده شدند و در کشورها و شهرهای مختلف علوم اسلامی را به مردم تعلیم می‌دهند.

وی تصریح کرد: عالمان، مبلغان، مراجع و بزرگانی ازجمله امام راحل در کنار مضجع نورانی حضرت معصومه(س) تربیت شدند و مقامات والای علمی و معنوی را طی کردند و این موضوع ازجمله برکات وجودی کریمه اهل‌بیت(س) است.

انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین برکات وجودی کریمه اهل بیت(س) است

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و روحانیت از قم آغاز شد، این موضوع از برکات وجودی بانوی کرامت است که انقلاب اسلامی ایران از شهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceve8o.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما