چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 92926

تمام شؤون زیارت معصومین در زیارت حضرت معصومه (س) نهفته است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم تمام شؤون زیارت حضرات معصومین (ع) را در زیارت حضرت کریمه اهل بیت (س) نهفته و آن حضرت را صاحب مقام شفاعت دانست.
تمام شؤون زیارت معصومین در زیارت حضرت معصومه (س) نهفته است
تمام شؤون زیارت معصومین در زیارت حضرت معصومه (س) نهفته است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ عصر امروز و در مراسم وداع با 7 شهید گمنام و برافراشتن پرچم عزا در آستان مقدس فاطمی (س) به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این که شأن و مقام آن حضرت فراتر از انتساب ایشان به خاندان رسالت و ولایت است اظهار کرد: باید دانست آن چه که انسان در طول عمر و در راه بندگی خدا و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کسب می کند، فراتر از انتساب او به اشخاص و مقامات است.

وی با اشاره به این که مقام و رتبه کریمه اهل بیت (س) فراتر از یک امامزاده واجب التعظیم و بالاتر از انتساب به خاندان اهل بیت (س) است افزود: مرحوم شیخ عباس قمی (ره) وقتی در ذکر اسامی فرزندان امام هفتم (ع) به نام حضرت معصومه (س) می رسد، ایشان را افضل و اشرف فرزندان پس از امام رضا (ع) و آن حضرت را سیّده جلیله مُعظّمه می نامد که نشان می دهد آن حضرت غیر از انتساب به خاندان رسالت و امامت، ویژگی های بی نظیری هم دارند، چراکه در مسیر اطاعت و بندگی خدا به شیوه ای قدم برداشته اند که چنین عظمتی از سوی خدا به ایشان عطا شده است.

استاد حوزه علمیه قم زیارتنامه حضرت معصومه (س) را یادگار امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: نکته مهم این است که زیارتنامه معصومین (ع) توسط امام معصوم (ع) دیگر وارد شده است و تنها دو امامزاده هستند که زیارتنامه آنان هم توسط امام معصوم (ع) صادر شده است که آن دو، حضرت قمر بنی هاشم (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و نشانه ای از شأن و مقام این دو بزرگوار است.

وی به تعبیر «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنّه» در زیارتنامه کریمه اهل بیت (س) اشاره کرد و گفت: دلیل آن که در این زیارتنامه از ایشان درخواست بهشت را داریم، در جمله بعدی این زیارتنامه آمده است که می گوییم «فإنّ لک عند الله شأنا مِن الشّأن»، یعنی آن حضرت مقامی والا و شأنی رفیع در نزد پروردگار دارند.

صادقی واعظ درباره مقام مهم شفاعت آن حضرت گفت: مصداق شفیع برای کل عالَم هستی، حضرت رسول الله (ص) و بعد از ایشان در وجود ائمه معصومین (ع) است، اما در عین حال شفاعتی عالَمگیر و فراگیر هم به حضرت معصومه (س) عنایت شده است.

وی یکی از مقامات مغفول مانده حضرت بانوی کرامت (س) را مقام زیارت شفیعه محشر (س) خواند و گفت: به اهمیت موضوع زیارت به عنوان یک عبادت مهم در کتب مختلف اشاره شده و بیان می شود که زیارت قبر معصوم (ع) به معنای رسیدن به محضر خود معصوم (ع) است.

صادقی واعظ ادامه داد: بنابراین این نکته در زیارت ها نهفته است که ما می توانیم تمام آن چه که می توانستیم از محضر خود معصوم (ع) کسب کنیم، از زیارت ایشان هم به دست آوریم.

وی افزود: البته زیارت باید توأم با معرفت باشد تا بتوان به پاداش برتر آن که رسیدن به بهشت است دست یافت.

صادقی واعظ ادامه داد: روایت دیگری درباره پاداش زیارت حضرت معصومه (س) وارد شده که می فرماید بهشت بر زائر آن حضرت واجب می شود که این تعبیر می تواند به آن معنا باشد که زائر بامعرفت حضرت، توفیق الهی برای توبه و فرصتی برای جبران در همین دنیا پیدا می کند.

وی تصریح کرد: تمام شؤونی که در پاداش زیارت حضرات معصومین (ع) وارد شده، در باب زیارت حضرت معصومه (س) هم وجود دارد.

صادقی واعظ در پایان، قم را تجلّیگاه انوار معصومین (ع) خواند و سفارش برخی معصومین (ع) را درباره اهمیت زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) در قم یادآور شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-wnw.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما