قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ترویج معارف دینی را مهم‌ترین هدف آیت‌الله الهادی برشمرد و گفت: این عالم ربانی تالیفات و ترجمه‌های به‌روز و کاربردی داشت و تدریس در حوزه و دانشگاه از فعالیت‌های ایشان بود.
ترویج معارف دینی و سیره معصومین(ع) مهم‌ترین دغدغه آیت الله الهادی بود
ترویج معارف دینی و سیره معصومین(ع) مهم‌ترین دغدغه آیت الله الهادی بود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله نجم الدین طبسی شامگاه جمعه در مراسم ترحیم آیت‌الله الهادی (خوشنویس) که به‌صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: علمایی که در مسیر دفاع از دین و مذهب تلاش می‌کنند مورد تایید امام معصوم هستند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) "عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلى ضُعَفاءِ شیعَتِنا و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ افزود: امام(ع) در این حدیث به بیان ارزش علما در نگاه ائمه اطهار(ع) پرداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ناصبی، آل سعود، وهابی و آمریکایی همه یکی هستند و قصد دارند شیطان بزرگ را مسلط کنند.

استاد حوزه علمیه جایگاه علما در اسلام را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: علمای شیعه زنده هستند و مقابل دشمنان ایستاده‌اند و حریم اعتقادات شیعه را حفظ می‌کنند.

طبسی با اشاره به روایتی از معصومین (ع) تصریح کرد: دفاع علما از مرز اعتقادی به‌ مراتب از دفاع از مرزهای ظاهری بالاتر است هر چند اجر او هم بالا است و باید برایشان دعا کردند.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های آیت‌الله الهادی ادامه داد: مرحوم الهادی(خوشنویس) تکلیف مدار بود و برای خوشامد کسی کار نمی‌کرد، فن سخنرانی به زبان عربی، فن نویسندگی به زبان عربی، سفرهای تبلیغی متعدد به کشورهای مختلف از چین گرفته تا لبنان، عراق و سوریه در کارنامه ایشان وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: آیت‌الله الهادی 15 سال عضو هیئت‌ علمی بعثه مقام معظم رهبری بودند، بحث‌هایی که با بن باز (نماینده حکومت سعودی) داشتند و محکومش کرده بود معروف است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: این عالم ربانی تالیفات و ترجمه‌های به‌روز و کاربردی داشتند و تدریس در حوزه و دانشگاه از فعالیت‌های ایشان بود، در کنار همه اشتغالات از تربیت فرزندان غافل نبودند.

وی گفت: آیت‌الله الهادی در این اواخر می‌گفتند دوست دارم در کربلا، کنار پدرانم دفن شوم ولی وصیت نمی‌کنم تا بار کسی سنگین نشود، چه سعادتی نصیبشان شد که در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شود.

طبسی خاطرنشان کرد: در روایت داریم کسی که ما بین پنجشنبه تا جمعه از دنیا برود شهید است، پس مرحوم خوشنویس هم ابوالشهید است و هم خودش شهید محسوب می شود.

به گزارش تسنیم آیت‌الله جعفر الهادی (خوشنویس) از اساتید برجسته حوزه علمیه قم صبح روز پنجشنبه در سن 74 سالگی بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

این عالم ربانی در علومی چون حدیث، کلام، ملل و نحل صاحب‌نظر بود و در تاسیس مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم تلاش‌های بسیاری انجام داد و آثار گران‌قدری را به رشته تحریر درآورده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه علاوه بر تالیف و تدریس سفرهای تبلیغی بسیاری به خارج از کشور داشته و در ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiveh.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما