يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 93133

تایید تمام نقشه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از تهیه، ارسال و تایید صددرصد نقشه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی با همکاری نظام‌مهندسی خبر داد.
تایید تمام نقشه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی
تایید تمام نقشه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به تلاش شهرداری در توسعه ارائه خدمات غیرحضوری، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با نظام‌مهندسی تنظیم‌شده است که در راستای آن نقشه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی طراحی، تائید و ارسال می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه نقشه فیزیکی تنها برای پارکینگ و بعد از ساخت استفاده می‌شود، افزود: در حال حاضر برای تائید پارکینگ که می‌خواهند کمیسیون ماده صد یا تفکیک طبقات را طی کنند نقشه‌های فیزیکی وجود دارد که در ماه‌های آینده این‌ها هم به‌صورت الکترونیکی بارگذاری خواهد شد.

جانقربان تصریح کرد: ارسال و تائید غیرحضوری نقشه‌های ساختمانی انتهای سال ۹۸ اجرایی شد و در حال حاضر صد درصد نقشه‌های ساختمانی در مراحل تولید، تائید و ارسال و کنترل به‌صورت الکترونیکی از طریق دفاتر نظام‌مهندسی انجام می‌شود.

وی افزود: تایید اولیه گروه‌های معماری و سازه و محاسبات نظام‌مهندسی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تائید نهایی با ضوابط و دستور نقشه توسط معاونت شهرسازی انجام می‌شود و در حال حاضر نیز به‌جز نقشه اجرایی بعد از ساخت و نقشه پارکینگ هیچ نقشه دیگری به‌صورت فیزیکی نباید وارد شهرداری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم به پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری هم اشاره کرد و افزود: در بعضی از پروژه‌های بسیاری سنگین ظرفیت‌های لازم در استان برای طراحی و بازطراحی وجود ندارد و از مشاورهای قوی استفاده می‌شود که بعضی‌اوقات این نقشه‌ها به دلیل حجم سنگین پروژه به‌صورت فیزیکی ارسال و تائید می‌شود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcipza3.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما