قم نيوز : رشته روایت گری دفاع مقدس و کارگردانی امور فرهنگی و موزه باهدف معرفی ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در مرکز علمی و کاربردی شهرداری قم راه‌اندازی شد.
رشته‌ تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس در قم راه‌اندازی شد
رشته‌ تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس در قم راه‌اندازی شد
یه گزارش قم نیوز رشته روایتگری دفاع مقدس و کارگردانی امور فرهنگی و موزه باهدف معرفی ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در مرکز علمی و کاربردی شهرداری قم راه‌اندازی شد.

 آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مراسم اظهار داشت:  نظریه‌سازی و تولید اندیشه برای انعکاس دفاع مقدس موضوعی ضروری است.

وی با اشاره به رشادت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس افزود: باهمت، ایمان، استقامت و بردباری رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران اسلامی مورد اشغال بیگانگان واقع نشد.

دفاع مقدس فراتر از بُعد ملی بعد گفتمانی و دینی دارد
مدیر حوزه‌های علمیه بابیان اینکه دفاع مقدس فراتر از بُعد ملی بعد گفتمانی و دینی دارد، بیان کرد: ماندگاری ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس نیازمند تاریخ‌نگاری، روایت صحیح از این حوادث، استفاده از ظرفیت هنر و ادبیات در قالب‌های مختلف، نمادسازی از جلوه‌های دفاع مقدس و تولید سبک زندگی بر اساس رفتار‌ها و فرهنگ شکوهمند انقلاب و دفاع مقدس است.

ماندگاری ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس نیازمند روایت گری و پیام سازی رسانه‌ای است
امام‌جمعه قم ماندگاری وزنده نگه‌داشتن معارف و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را نیازمند روایت گری و پیام سازی رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه، دانشگاه و سایر اقشار جامعه باید بدانند که در مورد نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های بزرگی بردارند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: حفظ و ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند کاربردی کردن و مهارت محور کردن آموزش‌ها است، حماسه‌های بزرگ هرچقدر عظمت داشته باشند، ماندگاری آن‌ها درگرو اقداماتی است.

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز در این مراسم بیان کرد: سال گذشته با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش طرح معلم- راوی را در مدارس سراسر کشور آغاز کرده‌ایم.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد حوزه دفاع مقدس که منشأ بسیاری از تحولات کشور بوده و سبب حرکات شایسته و سرنوشت سازی در آینده نیز خواهد بود مورد غفلت، فراموشی و تحریف واقع نشود.

قم در فعالیت‌های جهادی جز استان‌های فعال است
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عنوان کرد: بحمدالله اقداماتی که تا حد زیادی به‌صورت جهادی هم بوده است از قم شروع‌شده و امیدواریم به سایر استان‌های کشور نیز سرایت کند.

سردار ادیبی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیکی سرمایه‌های دفاع مقدس به جریانی مهم و اثرگذار در حوزه تربیتی کشور تبدیل شوند.

مصطفی مولایی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم در این مراسم بیان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم در تلاش است گنج‌های نهفته در موزه عظیم دفاع مقدس را به مدل‌های علمی و معرفتی تبدیل کند و آموزه‌های رشد دهنده شهدای والامقام را به جامعه عرضه کند.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در حوزه روایتگری دفاع مقدس با راه‌اندازی دو رشته روایت گری و امور فرهنگی موزه‌های دفاع مقدس باانگیزه سازی به شیوه‌های مختلف در مسیر تکثیر روحیه جهاد و دفاع گام برداریم.

یادآور می‌شود، رشته‌های کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- موزه به همت مرکز آموزش‌های علمی کاربردی شهرداری قم و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شدند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcefz8o.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما