قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به فعالیت 5 هزار مهندس در سطح پایه‌یک در گروه‌های معماری، سازه و محاسبات در قم، گفت: نیاز به تربیت مشاوران در رده بالا در قم احساس می‌شود.
لزوم تربیت مهندسین مشاور ممتاز در قم/ ظرفیت بالای مهندسی در شهر
لزوم تربیت مهندسین مشاور ممتاز در قم/ ظرفیت بالای مهندسی در شهر
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان در رابطه با وضعیت نظام‌مهندسی و استفاده از مشاوران، اظهار داشت: در برخی از پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ظرفیت استفاده از مشاوران رده‌بالا در سطح استان وجود ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به روند رو به رشد نظام‌مهندسی قم، افزود: نظام‌مهندسی با ایجاد دفاتر مشاور در حال ظرفیت‌سازی است تا بتوانند ساختمان‌هایی که در قم ساخته می‌شود را مدیریت کرده و کنترل، نظارت و تائید نقشه را انجام بدهند اما هنوز مقداری با وضعیت مطلوب فاصله‌داریم.

جانقربان بابیان اینکه قانون هم اجازه استفاده از مهندسان مشاور را به‌ویژه در پروژه‌های بزرگ داده است، تأکید کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری معمولاً در بخش طراحی از مشاوران رده‌بالای که مجوز سازمان برنامه را داشته باشد، استفاده می‌کنند.

جانقربان با اشاره به ظرفیت موجود نظام‌مهندسی قم، تصریح کرد: از نظر فنی در نظام‌مهندسی بالغ‌بر ۵ هزار مهندس در سطح پایه‌یک در گروه‌های معماری، سازه و محاسبات فعال هستند که صفرتا صد پروژه‌های ساختمانی را می‌توانند اجرایی کنند اما هنوز در تربیت مشاور برای پروژه‌های بزرگ با شهرهایی مانند تهران و تبریز و اصفهان فاصله داریم.

وی با اشاره به اشاره به بررسی صددرصد نقشه‌ها به‌صورت الکترونیکی برای صدور پروانه، تأکید کرد: سیستم اصلاً اجازه اسکن نقشه فیزیکی را نمی‌دهد و به همین دلیل صد درصد فرآیند تولید، ارسال و تائید نقشه ساختمانی باید به‌صورت الکترونیک صورت بگیرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjv8eh.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما