شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 93253

سرانه بودجه دین و مذهب برای هر ایرانی فقط 16 هزار تومان

قم نيوز : معاون منابع انسانی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه دولت برای دین و مذهب هر ایرانی سالانه تنها ۱۶۰۰۰ تومان هزینه می‌کند گفت: تنها ۰.۴ درصد از کل بودجه کشور به دین و مذهب اختصاص پیدا کرده است، تازه این بودجه مصوب است و آن چیزی که دولت واقعا تامین می‌کند، تنها حدود نیمی از همین مقدار است.
سرانه بودجه دین و مذهب برای هر ایرانی فقط 16 هزار تومان
سرانه بودجه دین و مذهب برای هر ایرانی فقط 16 هزار تومان
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، غلامحسین محمدی‌زاده با اشاره به جایگاه نهادهای دینی در بودجه، اظهار کرد: در بودجه امور مختلفی مانند امور رفاه اجتماعی، امور آموزش و پژوهش، امور فرهنگ و تربیت بدنی و گردشگری، امور محیط زیست، امور سلامت،‌ امور دفاعی و امنیتی و ... داریم که در بخش امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری، هشت فصل وجود دارد که یکی از آن‌ها به نام دین و مذهب است.

وی افزود: اگر به ارقام بودجه نگاهی بیندازیم، مشخص می‌شود که بودجه کل امور حدود ۶۱۸ میلیون میلیارد تومان است. بودجه امور فرهنگ و تربیت بدنی و گردشگری حدود ۱۰.۷ میلیون میلیارد تومان می‌شود. یعنی دولت چیزی حدود ۱.۷ درصد از کل بودجه هزینه‌ای را به امور فرهنگ و تربیت بدنی و گردشگری اختصاص داده‌ است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: اما بودجه فصل دین و مذهب حدود ۲.۷ میلیون میلیارد تومان است. یعنی از همین مقدار یک درصد هم دولت تنها ۲۵ درصد را به دین و مذهب تخصیص داده است. یعنی در مجموع تنها ۰.۴ درصد از کل بودجه کشور را به دین و مذهب اختصاص می‌دهند.

وی یادآور شد: این بودجه مصوب است و آن چیزی که دولت واقعا تامین می‌کند، تنها حدود نیمی از همین مقدار است. یعنی فقط ۰.۲ درصد از بودجه را خرج دین و مذهب می‌کنند. برای اینکه این مطلب شفاف‌تر بشود، باید گفت که دولت برای دین و مذهب هر ایرانی سالانه تنها 16 هزار تومان هزینه می‌کند.

محمدی زاده ادامه داد: برای اینکه مسئله باز هم شفاف‌تر بشود، به ارقام دیگری در بودجه اشاره می‌کنم؛ سرانه هر ایرانی در امور سلامت حدود 1.2 میلیون تومان، سرانه هر دانش‌آموز حدود 7 میلیون تومان و سرانه هر دانشجو 10 میلیون تومان است. حتی سرانه هر ایرانی در امور فرهنگ و تربیت بدنی و گردشگری حدود 127 هزار تومان است که به این ترتیب سرانه دین و مذهب در مقابل تمام بودجه‌های دیگر، مبلغ بسیار ناچیزی است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbf5b9.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما