يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : 93297

دستگاه‌های اجرایی قم موانع دولت الکترونیک را حذف کنند

قم نيوز : معاون استاندار قم بر لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق دولت الکترونیک در شرایط کنونی تأکید کرد.
دستگاه‌های اجرایی قم موانع دولت الکترونیک را حذف کنند
دستگاه‌های اجرایی قم موانع دولت الکترونیک را حذف کنند
به گزارش قم نیوز محمدرضا گروسی امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط ملی و استانی چیزی مهم‌تر از تحقق دولت الکترونیک نداریم اظهار داشت: وقتی اعلام می‌کنیم یک درصد رشد خدمات دولت الکترونیک داشتیم زیبنده استان نیست.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید موارد دست و پاگیر را حذف کنند افزود: اولویت برای همه دستگاه‌های اجرایی باید موضوع دولت الکترونیک باشد، این موضوع مانع اتلاف منابع و وقت می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه دولت 23 پروژه را به‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار عنوان کرده است ادامه داد: استان قم ظرفیتی دارد و اینکه بر اساس دستورالعمل مشارکت بخش غیردولتی امکان اجرا و پیاده‌سازی این پروژه‌ها مقدور است.

به گفته گروسی، این پروژه‌ها عبارت است از استخراج پنجره داده واحد داده‌ها و اطلاعات کشور، ساماندهی دفاتر پیشخوان، فراگیری نظام الکترونیک تبادل اطلاعات و استعلامات، بهره‌برداری از سامانه اعتبارسنجی مدارک آموزش رسمی کشور، ایجاد نظام بیمه بازرگانی الکترونیک، ایجاد پنجره واحد تجاری کشور و غیره .

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اینکه حفظ و حراست از اموال و املاک استان بسیار مهم است و بنابراین نباید عنوان ترک فعل یا عدم اجرای حدنگار را از سوی دستگاهی شاهد باشیم عنوان کرد: چرخه و تعامل در ثبت‌اسناد هم باید تسهیل شود.

افزایش بسترهای خدمت‌رسانی در ثبت احوال

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در بستر سامانه‌های ثبت‌احوال تغییر نشانی و آدرس بارگذاری شده است ادامه داد: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌احوال در صورت لزوم نسبت به تغییر این موارد اقدام کنند.

منوچهر تیموری با اشاره به اینکه اکثر دستگاه‌های دولتی استان به ثبت احوال دسترسی دارند و خدمات رسانی می‌کنند افزود: در حوزه استعلامات غیر الکترونیکی از کانال‌های  پیک، پست، فکس و حضوری صورت می‌گیرد که از میان دستگاه‌های مختلف نیروی انتظامی 2900 مورد طی 8 ماه گذشته درخواست استعلام غیرحضوری داشته که متوسط ماهانه 300 مورد استعلام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcja8eh.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما