سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 93368

نانوذرات سیلیس جایگزین سموم دفع آفات می‌شوند

قم نيوز : سموم دفع آفات اگر چه بسیاری از حشرات مضر را از بین می‌برند، اما برای محیط زیست مضر هستند. نانوذرات سیلیس تقویت کننده ایمنی می‌توانند جایگزین این سموم شوند.
نانوذرات سیلیس جایگزین سموم دفع آفات می‌شوند
نانوذرات سیلیس جایگزین سموم دفع آفات می‌شوند
به گزارش قم نیوز نانوذرات سیلیس در عین اینکه حشرات موذی را نابود می‌کنند آسیبی نیز به محیط زیست وارد نمی‌کنند. آنها همچنین سیستم ایمنی گیاهان زراعی را تقویت می‌کنند که این امر باعث افزایش کیفیت این محصولات می‌شود.

اسید سیلیسیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در خاک وجود دارد و خواص ایمن کننده سیلیس که از آن به دست می‌آید، از مدت‌ها قبل برای انسان‌ها مشخص بوده است. سیلیس برای تولید نمک و پودرهای تقویتی حاوی پروتئین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از این اسید برای مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها مشکل ساز و تولید کود مایع استفاده می‌شود، اما استفاده زیاد از آن هم به گیاهان و هم به ترکیبات میکروارگانیسم های موجود در خاک آسیب می‌زند. محققان سوئیسی برای حل این مشکل نانوذرات سیلیس را تولید کرده‌اند که سرعت انتشار آنها در خاک آهسته است و لذا موجب آسیب دیدن گیاهان و موجودات در حال زندگی در خاک نمی‌شود.

این ماده با انتقال در بخش‌های مختلف گیاهان بدون آسیب زدن به آنها ایمنی و توان مقاومت آنها در برابر انواع آفت ها و حشرات موذی را افزایش می‌دهد. محققان در حال بررسی خواص این نانوذرات سیلیس برای مقابله با دیگر انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivpa3.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما