قم نيوز : رئیس دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همایش بین‌المللی درآمدی بر نیایش‌های شهید سلیمانی باهدف بررسی بعد معنوی و عرفانی این شهید برگزار می‌شود.
همایش بین‌المللی درآمدی بر نیایش‌های شهید سلیمانی برگزار می‌شود
همایش بین‌المللی درآمدی بر نیایش‌های شهید سلیمانی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی راد ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش با اشاره به عملکرد و افق‌های فرارو اظهار داشت: روایات زیادی در خصوص احیای علوم اسلامی و کسب دانش در جهت اقتدار آفرینی وجود دارد و ائمه اطهار(ع) به علم و پژوهش اعتنای زیادی داشتند.

وی تصریح کرد: ذات علم از منظر ائمه بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه هفته پژوهش تلاقی تولید و عرضه علم است این امر موردتوجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام راد با اشاره به عملکرد دفتر قم بیان کرد: در سال سوم تأسیس این نمایندگی هستیم و دفتر در آذرماه 96 تأسیس و در حوزه آثار و تألیفات و طرح‌های پژوهشی و جذب آثار و طرح‌های پژوهشی قدم‌های خوبی برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این سه سال آثاری که منتشر شد 11 عنوان در 76 جلد است و برخی از عناوین نیز مجلدات زیادی به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه 9 عنوان اثر نیز در نوبت انتشار قرار دارد.

رئیس دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در حوزه طرح‌های پژوهشی نیز آثار متعددی جذب‌شده و به ثمر نشسته و برخی در حال انجام است.

وی گفت: محور دوم برنامه‌ها تفاهم‌نامه‌های علمی و پژوهشی با نهادهای علمی و حوزوی و دانشگاهی است و در طول سه سال 19 تفاهم‌نامه با این مراکز منعقدشده و برخی از دفتر نمایندگی مبتنی بر این تفاهم‌نامه‌هاست.

حجت‌الاسلام راد افزود: عمده تفاهم‌نامه‌ها نیز با مراکزی همچون معاونت پژوهشی حوزه و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انجمن علمی حوزه و بنیاد بین‌المللی اسرا و پژوهشگاه قرآن و حدیث و مجمع مدرسین حوزه‌های علمیه منعقدشده است و ما با دو تراز علمی با این مراکز در حال همکاری هستیم.

وی تصریح کرد: محور سوم برنامه‌ها نیز برگزاری همایش‌ها و کرسی‌های علمی و نشست است که تاکنون در 5 عنوان همایش برگزارشده و برخی هرسال تکرار می‌شود مانند همایش سیره امام رضا و آموزه‌ها و کارکردها که به مناسبت هفته کرامت و سوگواری رضوی در  دهه آخر صفر برگزار شد.

رئیس دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همایش الگوی مفهومی عفاف جنسی ازجمله این برنامه‌هاست، همچنین در برخی از همایش‌ها نیز مشارکت داشتیم که درمجموع در این همایش‌ها، 40 نشست را با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه برگزار کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 30 نشست مرتبط با کتاب عیون الاخبار امام رضا برگزار شد و 20 نشست دیگر تا پایان سال برگزار می‌شود و دو سال آینده اصل همایش برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام راد گفت: دومین همایش نیز برگزاری پیش نشست‌های مرحوم سید علم الهدی است که 7 پنل آن در سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود:روز شنبه 29 آذرماه نیز همایش باز پژوهشی آثار قرآنی و تقریبی مرحوم واعظ زاده خراسانی از پرچم‌داران تقریب در جهان اسلام برگزار می‌شود، ایشان بیش از 30 سال عمر خود را در بنیاد پژوهش‌های اسلامی سپری کرد و آثار ارزشمندی ارائه داد.

رئیس دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» که زیر نظر وی در گروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی منتشر شد و در حال حاضر چهلمین جلد آن به چاپ رسید که بزرگ‌ترین دایره‌المعارف واژه‌پردازی قرآن بوده و موردتوجه نخبگان قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: وی پدر تقریب جهان تشیع بعد از آیت‌الله بروجردی است و در جهت بزرگداشت ایشان این همایش در قالب 4 پنل به بررسی اندیشه‌های قرآنی و تقریبی ایشان می‌پردازد.

حجت‌الاسلام راد عنوان کرد: همچنین به‌زودی همایش بین‌المللی درآمدی بر نیایش‌های شهید سلیمانی باهدف بررسی بعد معنوی و عرفانی این شهید برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: رونمایی از 14 اثر گران‌قیمت و برگزاری 24 نشست علمی و مشارکت در برگزاری همایش‌های بزرگ از اقدامات این بنیاد است و ما در تلاشیم با استفاده از فضای مجازی این ظرفیت‌ها را به اطلاع علاقه‌مندان برسانیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0md1.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما