قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب الحاق 560 هکتار از اراضی ملی به محدوده شهر قم در منطقه پردیسان، افزایش و تمرکز 120 هزار نفری جمعیت در این منطقه را نیازمند مطالعه و تحلیل دقیق تر دانست.
افزایش 120 هزار نفری جمعیت پردیسان نیازمندمطالعه و تحلیل است
افزایش 120 هزار نفری جمعیت پردیسان نیازمندمطالعه و تحلیل است
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی با تشکر از اهتمام دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی استان به طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: این اهتمام سبب بازگشت حدود 11 هزار و 975 متقاضی قمی مسکن از امیرکبیر اراک به قم شده است.

وی افزود: آمار و وضعیت امروز استان نشان می دهد زمین های مختلفی می تواند برای طرح اقدام ملی مسکن در قم مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می توان به زمین 22 هکتاری پردیسان اشاره کرد که کاربری آموزشی، ورزشی و فضای سبز داشت و با رأی کمیسیون ماده 5 برای تأمین مسکن متقاضیان تغییر کاربری داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در کنار این 22 هکتار، زمینی 50 هکتاری هم وجود دارد که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان است و البته زمین 48 هکتاری دیگری هم در پردیسان که پیش از این برای ساماندهی اطراف حرم حضرت معصومه (س) در نظر گرفته شده بود، امروز برای خانه دار شدن هم استانی ها مورد توجه است.

جلالی اضافه کرد: در عین حال شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم، تخصیص زمینی 63 هکتاری را نیز به عنوان ضرورت تأمین نیاز متقاضیان مسکن ملی مصوّب کرده است که این زمین هم از دیگر امکانات موجود است و همه این زمین ها می توانند در کنار هم، تأمین کننده نیاز متقاضیان واقعی طرح اقدام ملی مسکن در استان قم باشند.

وی با اشاره به اینکه اقدام جدی و عملی برای حل مشکل مسکن در قم تنها نیاز به برنامه زمان بندی مشخص و اجرای همه جانبه بر اساس این برنامه زمان بندی شده دارد خاطر نشان کرد: مشکلی برای تأمین زمین نداریم و همین زمین ها برای حل این مشکل کافی است و از این رو ضرورتی برای الحاق 560 هکتار از اراضی خارج از محدوده به پردیسان وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین اذعان کرد: البته باید توجه داشت که در سیاست های کلان دولت، 100 هزار از 400 هزار واحد در نظر گرفته شده برای طرح اقدام ملی مسکن باید در بافت فرسوده اجرایی شود و این در حالی است که سهم قم از این 100 هزار واحد با وجود داشتن 4 هزار هکتار بافت فرسوده مشخص نیست.

وی یادآور شد: در نظر داشته باشیم که بسیاری از شهرهای کشور، وسعت 560 هکتاری ندارند و از این رو الحاق 560 هکتار جدید به قم و اضافه شدن جمعیتی حدود 120 هزار نفر به جمعیت شهر که همه در یک منطقه تمرکز خواهند داشت، نیاز به مطالعه و تحلیل بیشتر و دقیق تر دارد.

جلالی تصریح کرد: تردیدی نیست که مشکل مردم در زمینه مسکن در استان قم باید حل شود، اما در عین حال این مسئله باید مطالعه و تحلیل لازم و کافی را نیز داشته باشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcj8xeh.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما