قم نيوز : استاندار قم گفت: مجموع اعتبارات زیرساختی در تأمین آب و برق در قم ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال است.
مجموع اعتبارات زیرساختی در قم ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال است
مجموع اعتبارات زیرساختی در قم ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه افتتاح طرح‌های بزرگ  مهم صنعت آب و برق کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن امام جواد(ع)استانداری با موضوع پویش هر هفته الف- ب- ایران اظهار داشت: شاهد اجرای پروژه‌های بسیار مهم و استراتژیک توسط وزارت نیرو هستیم، پروژه‌هایی که به سبب اهمیت در صنعت آب و برق به‌عنوان پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی می‌تواند در خدمت توسعه کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بخش برق و آب  مورد اقبال بزرگان و دلسوزان نظام و انقلاب در بخش‌های مختلف قرار گرفته است و کتابی که امروز رونمایی شد مربوط به پویش هر هفته الف ب ایران است افزود: محتوای کتاب نشان می‌دهد عزم واقعاً جزمی در وزارت نیرو برای برنامه محوری شکل‌گرفته و در سایه یک سیاست اصولی می‌تواند برنامه‌ها را براساس زمان‌بندی پیش ببرد.

استاندار قم ابراز کرد: رئیس‌جمهور 5 شنبه هر هفته پروژه‌های مختلفی را در وزارت خانه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رساند و علی‌رغم اینکه کشور درگیر بحران و فراگیری بیماری کروناست این پویش نشان می‌دهد حرکت توسعه و افتتاح پروژه‌ها کند نشده و طبق برنامه پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله رویکردهای مثبت وزیر نیرو انتخاب مدیران در سطح استان‌هاست که براساس یک فراخوان این انتصاب را انجام می‌دهد و یک الگوی مناسبی برای جانشین پروری و استعداد گزینی و شایسته‌سالاری و ورود جوانان به عرصه بوده و این اقدام قابل‌تحسینی است و می‌تواند در سایر وزارت خانه‌ها نیز مورد اقبال واقع شود.

سرمست با تأکید بر اینکه در سطح استان قم نیز این پویش و حرکت، پرشتاب بوده و در حوزه  برق بالغ‌بر 2 هزار و 260 میلیارد ریال پروژه افتتاح‌شده است، عنوان کرد: در حوزه آب منطقه‌ای 925 میلیارد ریال و در حوزه آب و فاضلاب 333 میلیارد ریال و در حوزه نیروگاهی 100 میلیارد ریال درقالب این پویش افتتاح‌شده است

وی اضافه کرد: این تقدیر متعلق به جامعه بزرگ آب و برق کشور و عوامل مدیریتی و نیروهای انسانی است که در این حوزه کار می‌کنند، مجموع اعتبارات انجام‌شده در توسعه زیرساختی 3 هزار و 618 میلیارد است که در قم به ثمر نشسته و در ادامه پروژه‌های اساسی را دنبال می‌کنیم و درخواست ما از وزارت نیرو این بوده که اولویت‌ها را دنبال کنند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه از طریق نمایندگان مجلس درخواست داریم در سطح ملی پیگیری کنند که این موارد را در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: این پروژه‌های پیشنهادی عبارتند از تکمیل تصفیه‌خانه دوم آب شهر قم، تکمیل شبکه فاضلاب رینگ شرقی قم، تأمین اعتبار موردنیاز برای تعریض 190 کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده و قدیمی قم، تأمین اعتبار جهت احداث پست 400 کیلوولت و احداث 20 کیلوولت در بخش کهک و احداث پست فوق توزیع در شهرک صنعتی الغدیر به‌منظور توسعه درون شهرک است.

وی عنوان کرد: ما نیاز داریم این پروژه‌ها از نظر زیرساخت آب و برق و گاز تأمین شود و به‌عنوان یک ظرفیت به جذب سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک صنعتی اضافه شود.

سرمست یادآور شد: تخصیص و تأمین آب موردنیاز در صنعت به میزان دو میلیون مترمکعب ازجمله خواسته‌ها و مطالباتی است که بخش صنعت نیاز دارد، همچنین تأمین اعتبار موردنیاز جهت انتقال آب سرشاخه‌های دز از تصفیه‌خانه قم به بخش‌های خلجستان و جعفرآباد موردنیاز و مطالبه مردم در این دو بخش است.

وی اظهار داشت: تأمین اعتبار جهت احداث تصفیه‌خانه و شبکه انتقال فاضلاب  پردیسان قم موردنیاز است و دراین‌باره اقداماتی در جهت رفع فاضلاب صورت گرفته که جای تقدیر دارد ولی  باید به دنبال تأمین اعتبار باشیم.

استاندار قم گفت: آب و برق زیرساخت مهمی در توسعه است که در شهر قم درعین‌حالی که سیاست سازگاری با کم‌آبی را دنبال می‌کنیم اولویت‌های توسعه‌ای قم را داریم و در کنار این‌ها از وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست مطالباتی داریم تا در تأمین حق آبه های زیست‌محیطی از استان‌های دیگر و سدهایی که مطرح است پیگیری لازم را داشته باشند.

وی افزود: ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده از وزارت تقاضای پیگیری مطالبات و خواسته‌ها را داریم، خوشبختانه وزارت نیرو با رویکرد خلاقانه و نوآورانه و رویکرد متوازن نسبت به ساخت داخل و نوآوری در امر تولید و نوعی اختراع و ثبت خلاقیت‌ها در پروژه‌های آب و فاضلاب تلاش‌های خوبی را به ثمر نشانده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1pqo.2bq118laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما