سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 9355
زادهوش مطرح کرد:

نقش فعال رسانه‌ها در ایجاد تشکل‌های حامی ازدواج

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر نقش پررنگ رسانه‌ها در حمایت و ایجاد تشکل‌هایی که در امر ازدواج دخالت دارند تأکید کرد.
نقش فعال رسانه‌ها در ایجاد تشکل‌های حامی ازدواج
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام احمد زادهوش اظهار داشت:‌ قرآن کریم به طور مشخص افراد را به ازدواج امر نمی‌کند بلکه توده مردم را به ازدواج امر کرده که این نشان می‌دهد ترویج ازدواج بین جوانان نیازمند به یک عزم و اراده اجتماعی است.

وی با اشاره به تشکل و نهادهایی که در نقاط مختلف کشور جهت ترویج ازدواج فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به جمعیتی که در کشور در آستانه ازدواج قرار گرفته اند تعداد این نهادها و تشکل‌ها کافی نیست.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: رسانه‌های جمعی و بخصوص خبرگزاری و روزنامه‌ها باید با استفاده از فضایی که در اختیار دارند در شکل گیری نهادها و تشکل‌های ازدواج نقش فعالتری داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید فردی بخاطر مشکلات اقتصادی از ازدواج پرهیز کند، عنوان داشت: عدم توجه به مسائل اقتصادی به این معنا است که کسی نباید از ترس اینکه در آینده نتواند خانواده خود را اداره کند از ازدواج بپرهیزید زیرا این امر نوعی بدگمانی به خداوند است.

زادهوش با اشاره به برخی از ملاک‌های غلطی که در انتخاب همسر وجود دارد، بیان کرد: برخی از معیارهای نادرست که در کنار معیارهای اقتصادی و مالی موجب کاهش ازدواج می‌شود نیز غلط است و این درحالی است که در روایات پایبندی و باورهای عمیق قلبی و حسن معاشرت و اخلاق نیکو از معیارهایی است که باید بدان توجه شود و هر کسی که چنین معیارهایی را داشته باشد می‌توان برای ازدواج انتخاب کرد.

انتهای خبر/115/
https://qomnews.ir/vdcd.k0n2yt0ska26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما