پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 93599
شهردار قنوات مطرح کرد:

ضرورت تکمیل سامانه اطلاعات مکانی شهر قنوات

قم نيوز : شهردار قنوات گفت: علاوه بر بروز رسانی اطلاعات گذشته، اقدام به برداشت میدانی و ترسیم اطلاعات برداشت شده در قالب ۵۰ لایه اطلاعاتی از جمله لایه املاک شهر قنوات در مقیاس ۱/۵۰۰ تکمیل شده است.
ضرورت تکمیل سامانه اطلاعات مکانی شهر قنوات
ضرورت تکمیل سامانه اطلاعات مکانی شهر قنوات
به گزارش قم نیوز رضا شکاری ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران مهمترین مؤلفه و زیرساخت ایجاد و توسعه شهرهای هوشمند را سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) بیان کرد و افزود: مدیران شهری برای برنامه‌ریزی ها و تصمیم گیری های کلان، باید از داده‌های مکانی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا علاوه بر به روز رسانی اطلاعات گذشته، اقدام به برداشت میدانی و ترسیم اطلاعات برداشت شده در قالب ۵۰ لایه اطلاعاتی از جمله لایه املاک شهر قنوات در مقیاس ۵۰۰/۱ تکمیل شده است.

شهردار قنوات با اشاره به ضرورت توجه به حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز شهری، به برداشت کلیه درخت‌ها، باغچه‌ها، شمشادها و نهرهای انتقال آب اشاره کرد و افزود: کلیه المان‌های شهری و عوارض مکانی از جمله تیرهای برق، ترانس برق، مبلمان شهری، تیرهای مخابرات، دریچه مخابرات، چراغ‌های راهنمایی، انواع چراغ‌های روشنایی معابر، کیوسک‌های تلفن، موجودیت‌های مربوط به گاز و غیره برداشت شده است.

وی افزود: لازم است در برنامه‌ ریزی شهری با استفاده از اطلاعات تهیه شده، اقدامات مناسبی در راستای توسعه شهری و استقرار سایر زیرساخت‌های شهر هوشمند انجام پذیرد.

شکاری همچنین یکی دیگر از کاربردهای لایه‌های اطلاعات مکانی را در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دانست و افزود: در مکان‌یابی عوارض و تأسیسات، قطعاً از داده‌های مزبور بهره برداری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان عملیات عمرانی خیابان امام علی (ع) شهر قنوات گفت: عملیات عمرانی زیرسازی و آسفالت خیابان ۲۴ متری امام علی (ع) شهر قنوات نیز به پایان رسیده است.

شهردار قنوات با بیان اینکه خیابان امام علی (ع) یکی از ورودی‌های مهم شهر قنوات است که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال از منابع داخلی شهر قنوات اجرا می‌شود، گفت: با تکمیل این طرح عمرانی، علاوه بر تسهیل در رفت و آمد شهروندان، منجر به هدایت صحیح آب‌های سطحی در این معبر می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceon8o.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما