دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 93664

حضرت زهرا(س) برای دفاع از حریم امامت و ولایت جهاد کرد

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود در میدان مبارزه با دشمنان اسلام یکه‌تاز و میدان‌دار بود و برای دفاع از حریم امامت و ولایت جهاد کرد.
حضرت زهرا(س) برای دفاع از حریم امامت و ولایت جهاد کرد
حضرت زهرا(س) برای دفاع از حریم امامت و ولایت جهاد کرد
به گزارش قم نیوز حضرت زهرا (س) برای حفظ حریم ولایت و دفاع از کیان اسلام هستی خود را فدا کرد، این اقدام بی‌بی دوعالم از طرف همه عقلا و بزرگان دین موردستایش و مدح قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده ارزش و اهمیتی است که عنصر ولایت در دین اسلام دارد.

حضرت صدیقه طاهره (س) در راستای زدودن انحراف از جامعه اسلامی فعالیت‌های زیادی را انجام دادند که در این زمینه سبب ارتقای دینی و فرهنگی جامعه خود شدند.

حضرت فاطمه زهرا (س) بانویی تمام‌عیار هستند که در تمام ابعاد الگوی بی‌نظیری برای بانوان جامعه است، حضرت زهرا (س) در همه زمینه‌ها پشتیبان امیرالمؤمنین (ع) بودند و در ابعاد اجتماعی و سیاسی در کنار امام علی (ع) بودند و متناسب با جایگاه و نقش بانوان به نقش‌آفرینی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) شخصیتی بودند که می‌توان به جنبه‌های مختلف شخصیت ایشان نگاه کرد و از آن الگو گرفت.

حضرت زهرا(س) در همه زمینه‌ها در اوج قله کمالات و فضائل انسانی قرار دارد
وی افزود: حضرت زهرا(س) در همه زمینه‌ها در اوج قله کمالات و فضائل انسانی قرار دارد و  در سنگر عبادت در اوج قرار داشت، یک خانم جوان چقدر می‌تواند عاشق عبادت و راز و نیاز با پروردگار باشد که از شدت عبادت و ارتباط معنوی با پروردگار پاهایش ورم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی‌های علمی حضرت زهرا(س) را مورداشاره قرارداد و بیان کرد: بی‌بی دوعالم دارای مصحف بودند و یکی از القاب حضرت زهرا(س) محدثه است یعنی کسی با او سخن گفته‌شده است، گاهی جبرئیل برای حضرت زهرا(س) اخبار و مطالب و سخنانی را بیان می‌کرد که در مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) آن مطالب مکتوب و نزد ائمه(ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) ازنظر زهد و زاهد بودن در زندگی بی‌نظیر بود وزندگی را سهل می‌گرفت، این بانو دختر پیامبر(ص) اول شخصیت عالم اسلام است ولی با دستان مبارک خود آرد درست می‌کرد و نان می‌پخت  و در خانه‌داری و تربیت فرزندان غوغایی بپا کرد.

زهد و ساده زیستی بی‌بی دوعالم موردتوجه جامعه باشد
مجتهد شبستری تصریح کرد: سلمان می‌گفت که یک روز نگاهم به چادری که حضرت زهرا(س) به سر می‌کرد افتاد، چند جای این چادر وصله داشت و این موضوع نشان‌دهنده زهد و ساده زیستی بی‌بی دوعالم است که باید موردتوجه جامعه اسلامی باشد.

وی گفت: حضرت فاطمه(س) درزمینهٔ تربیت فرزندان به‌گونه‌ای عمل کرد و فرزندانی نظیر امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ام‌کلثوم(س) و این‌چنین شخصیت‌هایی را تربیت کرد که برای همیشه ماندگار شدند.

توجه به مشکلات جامعه دغدغه اصلی حضرت زهرا(س) بود
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در ارتباط با رسول خدا آن‌قدر صمیمیت داشت و به پدر خدمت کرد که ام ابیها نام گرفت، همواره به فکر دیگران و جامعه بود و آن موضوع معروف است که امام حسن مجتبی(ع) نقل می‌کند که مشاهده کردم در قنوت نماز شب مادرم برای همه دعا کرد جز برای خودش و هنگامی‌که سؤال کردم چرا برای خودتان دعا نکردید فرمودند: "الجارُ ثُمَّ الدّارُ" اوّل همسایه ، سپس خانه خود.

حضرت صدیقه طاهره(س) در خانه‌داری و میدان عبادت، علم و تربیت فرزندان قهرمان است
استاد حوزه علمیه گفت: در هر بعدی از ابعاد نگاه کنیم به این نکته می‌رسیم که حضرت فاطمه زهرا(س) سرآمد و یکه تازه میدان هستند و در اوج کمالات و فضائل معنوی قرار دارد، در خانه‌داری و میدان عبادت و میدان علم و تربیت فرزندان و همه میادین حضرت صدیقه طاهره(س) قهرمان است ولی این موضوعات سبب نمی‌شود این بانو از ورود درصحنه اجتماع و توجه به واقعیت‌های جامعه و حال مسلمانان و کشور اسلامی غافل شود.

مجتهد شبستری بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در میدان سیاست هم بااینکه یک خانم است ولی در کمال حیا و عفت ورود پیدا کرد و هنگامی‌که مشاهده کرد که قصد دارند امیرالمؤمنین(ع) را از صحنه خارج کنند و برخلاف سفارش رسول خدا عمل کنند وارد میدان مبارزه شد و این بُعد از زندگی حضرت زهرا(س) نباید مورد غفلت واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود در میدان مبارزه با دشمنان اسلام یکه‌تاز و میدان‌دار بود و برای دفاع از حریم امامت و ولایت جهاد کرد، هنگامی‌که مشاهده کرد که قصد دارند صحنه را به‌گونه‌ای ترتیب دهند که اسلام ولایتی را حذف و اسلام خلافتی را جایگزین کنند وارد مبارزه بی‌امان و مستمری شد که نتیجه آن شهادت خود و فرزندانش شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchk-nw.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما