چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 937
در برنامه پنج ساله توسعه؛

سلفچگان دارای 40 هزار نفر جمعیت خواهد شد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار سلفچگان از پیش بینی جمعیت 40 هزار نفری در برنامه پنج ساله توسعه سلفچگان خبر داد.
سلفچگان دارای 40 هزار نفر جمعیت خواهد شد
به گزارش قم نیوز، رضا رحیمی در خصوص سفر اخیر استاندار قم به منطقه سلفچگان اظهار داشت: در دور اول سفر حجت الاسلام موسی‌پور به شهر سلفچگان تعداد ۲۴ پرو‍ژه به تصویب رسید که از این تعداد ۶ پرو‍‍ژه توسط خود شهرداری اجرایی شد.

وی به برخی از مصوبات اجرایی شده دور اول سفر استاندار قم به شهر سلفچگان اشاره کرد و اظهار داشت: فاز اول بلوار امام رضا(ع) به طول هزار متر و عرض۴۵ متر به بهرده برداری رسید.

رحیمی ادامه داد: بوستانی به مساحت ۴ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیون تومان و همچنین فاز اول ساختمان آتشنشانی با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

شهردار سلفچگان به اجرای عملیات ساخت مرکز بهداشتی درمانی در شهر سلفچگان اشاره کرد و افزود: تجمیع ساختمان‌های اداری، احداث ساختمان شرکت گاز، استقرار نمایندگی‌های برخی از دستگاه‌ها در شهر و احداث پایگاه هلال احمر در سلفچگان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در دست اجرا است.

وی ادامه داد: تکمیل ساختمان اداری آتشنشانی و همچنین ساماندهی معابر و احداث دیوار ساحلی از پروژه‌های مستمری است که در برنامه شهرداری سلفچگان قرار دارد.

وی عنوان کرد: به منظور رفاه حال مسافران مکان‌های رفاهی و اقامتی در شهر پیش بینی شده و تجهیز برخی از مساجد سلفچگان نیز در دستورکار قراردارد.

حضور استاندار در بخش‌های استان در تسریع موانع موثر است
شهردار سلفچگان با بیان اینکه حضور استاندار در بخش‌های استان و همچنین شهرهای کوچک می‌تواند در تسریع مشکلات کارساز باشد افزود:‌ برخی از پروژه‌ها تنها با تخصیص اعتبار قابل اجرا نیست و موانعی وجود دارد که با برگزاری جلسات و برقراری تعامل بیشتر در چنین سفرهایی قابل حل است.

رحیمی به برنامه توسعه ۵ ساله شهر سلفچگان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه ریزی شده است تا در خصوص مسائل شهرسازی هر نوع گسترش شهری در اطراف جاده‌های اصلی ممنوع شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جمعیت ۴۰ هزار نفری در شهر سلفچگان پیش بینی شده است و ترویج استاندارهای فنی در ساخت و ساز و اجرای مقررات ملی ساختمان و همچنین ساماندهی سیما و منظر شهری در دستور کارشهرداری سلفچگان قرار دارد.

احداث ۲۰ هکتار فضای سبز در سلفچگان
شهردار سلفچگان به توسعه فضای سبز در سلفچگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی بهسازی مناطق فرسوده شهری، جلوگیری از احداث کارخانجات آلاینده در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقای جایگاه شهر سلفچگان در سطح استان و کشور و نیز بسط خدمات دولت الکترونیک را از دیگر برنامه‌های شهرداری در برنامه پنج ساله توسعه سلفچگان برشمرد.

رحیمی به مکان یابی آرامستان شهر سلفچگان نیز اشاره کرد و افزود: اموات در آرامستان فعلی سلفچگان که در بافت اصلی شهر قرار دارد دفن نمی‌شوند که در این راستا چهار مکان برای ایجاد آرامستان پیش بینی شده است که دو نقطه آن با مردم در میان گذاشته شد که یکی از این نقاط به تصویب خواهد رسید و با تصویب نهایی در طرح جامع تفصیلی شهر، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdccamqo82bq1.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما