شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 93774

نقش عشق به سردار سلیمانی در تار و پود فرش

قم نيوز : خدیجه شفیعی از دوستداران منش و رفتار سردار سلیمانی است به طوری که با آفرینش دل نوشته‌ای در قاب یک فرش بخشی از عشق و علاقه خود را به سردار به منصه ظهور رسانده است.
نقش عشق به سردار سلیمانی در تار و پود فرش
نقش عشق به سردار سلیمانی در تار و پود فرش
به گزارش قم نیوز «والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله(ص) و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند.

خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی(ره) عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز ــ که جانم فدای جان او باد ــ قرار دادی.

امروز قرارگاه حسین‌بن علی(ع)، ایران است. این ولایت، ولایت علی ‌بن ابی‌طالب(ع) است و خیمه او خیمه حسین فاطمه است، دور آن بگردید.»

این عبارات بخشی از وصیت نامه سردار سلیمانی است که خدیجه شفیعی با صدایی رسا همراه بغض بر زبان جاری کرد و از مردم خواست گنجینه سخنان این شهید بزرگوار را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با وجود آنکه وضعیت جسمانی اش به دلیل بیماری آرتروز چندان مساعد نیست ولی با بافتن قابی که دلنوشته‌ای بر آن نقش بسته، عشق و علاقه خود را به سردار سلیمانی نشان داده است.
 
وی درباره لحظاتی که مشغول بافتن قاب دلنوشته سردار بود، می‌گوید: زمانی که این قاب را می‌بافتم حاج قاسم سلیمانی را نظاره‌گر می‌دانستم. در هر رج این قالی تلاوت قرآن و ذکر صلوات داشتم و در هنگام بافت این قاب همراه شهدا و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس بودم.

متنی که بر این قاب فرش نقش بسته این است:
به عهد خود با خدا وفا کردید      
همه را به سوگ خود مبتلا کردید
با گذشت و ایثار و از خودگذشتگی
راهتان را برای همه یک پیام کردید
ای شهیدان عزیز
سردار قاسم سلیمانی، ابومهندس مهدی
جانمان فدایتان
قربان مهربانی و لطف و صفایتان
هرگز نتوانیم جبران کنیم این همه وفایتان
جان ما به قربان خانواده داغدارتان
رهبر دعای صبر کرد
 بهر فرزندان شجاعتان
 جان شفیعی فدای پیکر تکه تکه شده
 ز شمر بی حیای زمانتان
 
عشق به مزدم راز ماندگاری سردار سلیمانی
شفیعی معتقد است: مردم باید به سردار سلیمانی تأسی کنند و بدانند در چه عرصه‌ای قدم می‌گذارند. هدف سردار این بود که همه با یکدیگر متحد و مهربان باشند. کارها را اصلاح کنند و تذکرات لازم را به یکدیگر بدهند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همیشه پشتیبان مردم بود، می‌گوید: او با عشق و علاقه‌ای که به مردم داشت از مردم دفاع می‌کرد بنابراین سبب شد عشق و علاقه‌اش در دل و قلب مردم جا بگیرد زیرا مردم می‌دانند او برای مردم جانش را به خطر می‌انداخت و مدت‌ها در جبهه به یاد مردم جان خود را به خطر انداخت و حتی مردم برایش اولویت داشتند.

این بانوی خیر می‌گوید: این رفتار سردار سبب شد که مردم او را به اندازه خانواده خودشان دوست داشته باشند زیرا پشتیبان رهبری بود.

خدیجه شفیعی از سن 20 سالگی مسیر کمک به دیگران را انتخاب کرد و روز به روز در این بخش تلاش بیشتری داشت و حتی در نخستین سال‌های ازدواجش کمک‌رسان بانوان مسن بود و در کارهای منزل به آنها کمک می‌کرد و کارهای شخصی آنها را انجام می‌داد.

نوع‌دوستی و کمک به همنوع با زندگی‌اش عجین شده و رنگ شادمانی و شعف بر چهره‌های غمگین می‌پاشد و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی‌کند به طوری که در راستای آرمان‌های خود خیریه امام رئوف(ع) را در سال 90 ثبت کرده است.

خانه به دوشی مستأجران از جمله دغدغه‌های او بوده است به طوری که با پیگیری که انجام داد 200 خانواده در پردیسان قم صاحب خانه شدند.

تشکیل هیأت 14 معصوم از دیگر فعالیت‌های این بانوی خیر است , با کمک خیران این هیأت، جهیزیه‌ای برای تعدادی نوعروس تهیه شد.

15 سال رسیدگی به امور نیازمندان در مسجد امام علی در کارنامه این بانوی بزرگوار ثبت شده و حتی در زمینه اشتغال‌زایی فعالیت داشته به طوری که به 50 نفر به طور رایگان قالیبافی آموزش داده است. آموزش پخت غذا و نان سنتی و تهیه ترشی از دیگر اموری است که در راستای کارآفرینی از سوی او انجام شده است.

وی می‌گوید: 350 خانوار از نظر نیازمندی تحقیق شدند و مورد پالایش قرار گرفتند تا کمک‌ها به طور هدفمندتر توزیع شود.

وی که از همان اوایل جوانی‌اش دستگیر مردم بود و هر کمکی از دستش برمی‌آمده برای انسان‌های ضعیف انجام داده است، معتقد است: اگر هر کس ابتدا جویای احوال اطرافیان و خانواده خود باشد و از آنها شروع کند؛ بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

هر کس به اندازه توان خود می‌تواند به دیگران کمک کند و او را در مسیر رشد قرار دهد تا فرد روزنه امیدی در دلش بیابد و در مسیر حل مشکلش گام بردارد.

سردار سلیمانی نمونه و اسوه کمک به نیازمندان و ضعیفان بودند و از آنها دلجویی می‌کردند. بر وحدت بین اقشار مختلف تأکید داشتند تا مردم با یکدیگر رفتار صحیح داشته باشند. 

خدا نیز عاشق بندگانی است که برای خوشحالی هم نوع خود تلاش می‌کنند و عشق آنها را در دل دیگران قرار می‌دهد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjxaeh.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما