قم نيوز : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: ۱۲ هزار ایثارگر در قم واجد شرایط استفاده از خدمات مسکن‌ هستند.
۱۲ هزار ایثارگر در قم واجد شرایط استفاده از خدمات مسکن‌ هستند
۱۲ هزار ایثارگر در قم واجد شرایط استفاده از خدمات مسکن‌ هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسن هنرمند در خصوص اقدامات بنیاد شهید در استان اظهار داشت: امکاناتی که در اختیار خانواده ایثارگران قرار می‌گیرد در برابر ایثار این عزیزان هیچ بهایی ندارد اما این عزیزان مانند سایر اقشار نیاز به حمایت دارند تا از پیچ‌وخم مشکلات زندگی عبور کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: در چند ماه نخست از آغاز فعالیت خود در قم ورود خود به قم، درگیر کرونا شدیم و با توجه به شرایط جسمی اغلب ایثارگران و خانواده‌شان به لحاظ جسمی سعی شد در تهیه ملزومات بهداشتی و محافظتی مانند ماسک و ضدعفونی اقداماتی انجام شود.

وی تصریح کرد:در این دوران واکسن آنفلوآنزا در اختیار افراد پرخطر قرار گرفت و اکثر این عزیزان در منزل واکسیناسیون شدند و برای بیش از 5 هزار نفر واکسن تزریق شد که شامل افراد شیمیایی و جانبازان بالای 70 درصد و پدران و مادران شهیدان سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای و صعب‌العلاج است.

هنرمند بیان کرد: امکانات برای واکسیناسیون 15 هزار نفر ایثارگر و جانباز و خانواده شهدا در قم امکان‌پذیر نبود و این تعداد واکسن نیز با مشکلات فراوان و همراهی علوم با همه تنگناهایی که وجود داشت تأمین شد و طبق اولویت‌بندی در اختیار جانبازان شیمیایی حاد و بیماران زمینه‌ای قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خدمات بر اساس ماده 38 ایثارگران به‌طور کامل در قم اجرایی شد، در این میان تعدادی از جانبازان زیر 25 درصد هستند و مستمری و دریافتی چندانی ندارند و مشکلات زیادی در زندگی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشت: در این مدت 600 نفر مستمری بین این ایثارگران برقرار شد و 300 نفر در نوبت هستند تا حدی بتوانیم با حداقل حقوق موجب تسکین آلام شویم.

وی گفت: در چارچوب قوانین وضعیت ایثارگری مشخص می‌شود، افرادی که فاقد مدارک هستند باید به یگان مراجعه کنند و اگر تائید شدند پذیرفته می‌شوند، برخی هنوز در سیر تکمیل پرونده هستند و لازمه تشکیل پرونده ارائه مدارک و یا بر اساس بند الف ماده 87 دریافت تاییدیه از یگان است.

برای جانبازان 5 درصد مستمری و دارو و درمان و تسهیلات مسکن تعلق می‌گیرد
هنرمند افزود: برای جانبازان 5 درصد مستمری و دارو و درمان و تسهیلات مسکن نیز تعلق می‌گیرد که دراین‌باره اقداماتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: حق پرستاری برای جانبازان زیر 50 درصد مشمول یک سری پارامترهایی است، مثلاً درصد شیمیایی باید 20 و اعصاب و روان 20 باشد و دارای کارافتادگی و بیماری زمینه‌ای باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم عنوان کرد: در بخش مسکن در قم از سال 86 تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و فقط پرداخت وام مسکن بوده انجام‌شده است.

وی ادامه داد:در یک سال حضور خود در قم اولین کار برگزاری جلسه با مدیریت راه و شهرسازی قم و معاون استاندار بود تا بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن را رفع کنیم در این راستا 12 هزار ایثارگر در قم واجد شرایط استفاده از خدمات مسکن‌اند.

هنرمند تصریح کرد: در حال حاضر 8 هزار نفر واجد شرایط در اولویت هستند و از دهه فجر روند واگذاری زمین به 3550 نفر از ایثارگران آغاز می‌شود و برآن هستیم در طول سه سال، مسکن ایثارگران را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: بیمه درمانی جانبازان و ایثارگران نیز موردتوجه قرار دارد چراکه این عزیزان سلامت خود را برای سلامتی ما به خطر انداختند و باید تلاش کنیم ایثارگران دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: معوقات بیمه برای اشخاص با همراهی مسئولان بیمه به‌روز شد و برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یک سال و نیم بدهی داشتند و تقریباً پرداخت بدهی به‌روز است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfxcd1.w6dmvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما