سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 93862

کتابخانه مرکزی قم تا پایان سال افتتاح خواهد شد

قم نيوز : سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم گفت:‌ کتابخانه مرکزی شهر قم تا پایان سال جاری افتتاح و فعالیت آن شروع خواهد شد.
کتابخانه مرکزی قم تا پایان سال افتتاح خواهد شد
کتابخانه مرکزی قم تا پایان سال افتتاح خواهد شد
به گزارش قم نیوز سجاد عمرانی درحاشیه بازدید مدیران کل امور فرهنگی ، توسعه کتابخانه‌ها و منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از روند پیشرفت عملیات عمرانی کتابخانه مرکزی قم افزود:‌ استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به صورت جدی پیگیر اتمام این پروژه تا قبل از پایان سال هستند.

وی اظهار داشت: این پروژه  بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته‌است که پس از پایان محوطه‌سازی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی تهیه منابع و تجهیزات کتابخانه را دارد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید قول همکاری و پشتیبانی از افتتاح این کتابخانه تا پایان سال را داد.

مهدی رمضانی اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه می‌تواند شاخص‌های فرهنگی استان قم را بهبود داده و هدیه‌ای برای مردم فهیم استان خواهد بود.

 پروژه کتابخانه مرکزی قم درخیابان امام خمینی(ره)  واقع و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۲۶ مترمربع با اعیان ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده‌است.

مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ صندلی و کاربرهایی نظیر سالن نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰۷۰ متر مربع است.

شایان ذکر است که قم دارای ۲۳ کتابخانه عمومی و تخصصی می‌باشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchi6nw.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما