چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 93897
در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد:

گلایه استاندار قم از عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن ورزشی

قم نيوز : استاندار قم با انتقاد از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی استان گفت: فعالیت ورزشی رشته‌های پربرخورد کنترل و فعالیت سایر رشته‌های ورزشی با رعایت دستورالعمل‌ها انجام شود.
گلایه استاندار قم از عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن ورزشی
گلایه استاندار قم از عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن ورزشی
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره ضرورت مدیریت قطعی برق و اجرای قانون هوای پاک گفت: باید سناریوهای مشخصی به منظور مدیریت و به حداقل رساندن قطعی برق در استان انجام شود و دستگاه‌های مرتبط پیشنهادهای عملیاتی خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی با اشاره به ضرورت استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن مقدس استان به ویژه حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نیاز به نشست‌های مشترک مسئولان این اماکن مقدس با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

استاندار قم با اشاره به تفاهم صورت گرفته میان مسئولان بهداشتی استان و حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: این تفاهم‌نامه باید به برنامه عملیاتی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تبدیل و بازگشایی حرم مطهر باید تدریجی و بدون اطلاع رسانی رسانه‌ای انجام شود تا موجب جذب زائران از استان‌های دیگر و تجمع در این اماکن نشود.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و عدم امکان اسکان در پارک‌ها گفت: بازگشایی پارک‌ها و اماکن عمومی به صورت هوشمند اقدام مناسبی است که باید در این زمینه شهرداری پیشنهادات خود را به صورت عملیاتی ارائه دهد.

سرمست با انتقاد از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی استان گفت: باید فعالیت ورزشی رشته‌های پر برخورد کنترل و فعالیت سایر رشته‌های ورزشی نیز با رعایت این دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود و وضعیت کنونی قم زرد است و باید تمام الزامات این وضعیت در استان اجرایی شود.

وی ضمن اشاره به ضرورت نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و غیرقابل پذیرش بودن کاهش رعایت دستورالعمل‌ها در ادارات قم افزود: جامعه هدف دریافت کننده مجوز برای تردد میان شهری، مردم و دستگاه‌های مختلف استان است که باید تمام اقدام‌های لازم برای جلوگیری از تجمع‌ها در باجه‌های صدور مجوز انجام گیرد.

استاندار قم با بیان اینکه مجوزهای تردد میان شهری تنها برای مسافرت‌های ضروری از شهرهای مبدا زرد به شهرهای مقصد نارنجی و قرمز صادر می‌شود و مسافرت از شهرهای زرد به شهرهای زرد نیاز به مجوز وجود ندارد، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه خدمات و همچنین فروش محصولات خانگی مورد تاکید است که برای جبران و کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا پیگیری‌هایی انجام شده است و مشاغل خانگی بانوان نیز از جمله مشاغلی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfecd1.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما