قم نيوز : مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در نیروگاه‌های حرارتی قم به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود و مصارف در این بخش گاز و فرآورده‌های نفتی است.
نیروگاه‌های حرارتی قم به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند
نیروگاه‌های حرارتی قم به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند
به گزارش قم نیوز علیرضا نصیری در جمع خبرنگاران در خصوص آلودگی هوای قم اظهار داشت: آلودگی هوا در قم به عواملی بستگی دارد وارونگی هوا و تراکم آن در سرما یکی از عوامل مهم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: در نیروگاه‌های حرارتی قم به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود و مصارف در این بخش گاز و فرآورده‌های نفتی است.

وی تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش خوبی در تأمین سوخت دارد و عمدتاً از گاز و گازوئیل در نیروگاه‌های حرارتی استفاده می‌شود.

نصیری بیان کرد: وقتی سرمای هوا استمرار پیدا می‌کند و مصارف گاز خانگی افزایش می‌یابد مجبوریم اقداماتی را انجام دهیم و محدودیت‌هایی را برای صنایع و تجارت ایجاد کنیم تا در مصارف خانگی با مشکلاتی مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم مصارف گاز بخش خانگی اهمیت بیشتری نسبت به صنعت و تجارت دارد و لازم است در بخش خانگی تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: 35 درصد مصارف گاز خانگی در قم افزایش‌یافته وازده میلیون مترمکعب در روز گذشته است.

وی گفت: تصور مردم در شرایط کرونا این است که باید سیستم گرمایشی را افزایش دهند و برای اینکه هوا در خانه جریان داشته باشد پنجره‌ها باز باشد و این امر مصرف را افزایش داده است.

نصیری تصریح کرد: در ده روز قبل که محدودیت‌ها برای بخش‌های صنعتی و تجاری به حداقل رسیده است در حدود دو میلیون و 700 هزار مترمکعب مصرف گاز داشته‌ایم که عمدتاً در بخش خانگی افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در تلاش هستیم گاز نیروگاه حرارتی را تأمین کنیم، در حال حاضر نیز 2 میلیون  700 هزار مترمکعب مصرف گاز برای نیروگاه‌های حرارتی داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خاطرنشان کرد: ما در مصرف خانگی در قم از ده میلیون مترمکعب مصرف گذشته‌ایم و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز تأثیری نداشته است.

وی عنوان کرد: در خصوص نیروگاه‌های حرارتی استفاده از تجهیزات فیلتر توصیه می‌شود چراکه اهمیت زیادی در کاهش میزان مصرف دارد و در شرایطی که بخش خانگی اولویت دارد باید تلاش کرد محدودیت‌ها موجب بروز مشکلاتی برای صنعت و تجارت نشود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzy9y.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما