قم نيوز : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با بیان اینکه این دانشگاه در بیش از 50 رشته مهارتی دانشجو می پذیردگفت: توانمندسازی مهارتی دانشجویان مهترین رسالت دانشگاه است.
پذیرش دانشجو در 50 رشته مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی قم
پذیرش دانشجو در 50 رشته مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی قم
به گزارش قم نیوز محمد حسن نادری در تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در توسعه مهارت محوری اظهار کرد: در نظام آموزش عالی علمی کاربردی رشته‌های تحصیلی و دوره‌های آموزشی متناسب با فضای کسب و کار جامعه و در ارتباط با رسته‌های شغلی تعریف می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان نماینده این نظام آموزشی در تمام دوره‌های آموزشی در دسته بندی گروه‌های مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند و مراکز علمی کاربردی هر کدام در یک گروه تخصصی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم 8 مرکز فعال اقدام به پذیرش دانشجو در هر 4 گروه آموزشی می‌نمایند و در تمام این گروه‌ها نماینده برای پذیرش و آموزش دانشجو وجود دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون در بیش از 50 رشته محل در مراکز علمی کاربردی استان قم برای ترم بهمن در قالب تکمیل ظرفیت رشته‌ها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در حال پذیرش و ثبت نام است.

نادری خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام می‌توانند تا 27 دی ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دیدن شرایط ثبت نام و اطلاعات رشته‌ها، فرم ثبت نام را دریافت کرده و سپس به 8 مرکز آموزش علمی کاربردی استان قم مراجعه کنند.
 
وی بیان کرد: رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم مهارت محور و غالبا بر اساس نیاز‌های استان انتخاب و اجرایی شده است که با استقبال خوبی روبرو شده است.

موفقیت در دوره‌های مهارت محور بستگی به خود دانشجویان هم دارد و انتظار است دانشجویان با پیگیری و پشت کار از فضای آموزشی در کلاس‌های آموزشی و در دوره ای کاربینی و کارورزی به صورت فعال حضور داشته باشند و از بسترهای مهارت آموزی موجود در این دانشگاه استفاده و بهره برداری کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم اضافه کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر کلاس‌های آموزشی، دوره‌ها و مسابقات و جشنواره‌هایی برای توانمندسازی دانشجویان با رویکردهای مهارت محور و با هدف افزایش توانمندی برای حضور در محیط کار برنامه ریزی و اجرا می کند و برنامه‌هایی همچون مسابقه طرح کسب و کار، المپیادهای مهارتی، جشنواره حرکت، رویدادهای تخصصی شتاب دهنده‌های کسب و کار را برگزار می کند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم برنامه‌های متعددی از جمله میزبانی اولین مسابقه طرح کسب و کار دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، کسب رتبه در اولین المپیاد دانشگاه، برگزاری رویداد شتاب و استارت آپ سوهان و حلوا و همچنین رویدادهای دیگری در زمینه پوشاک و طراحی لباس با هدف حمایت از طرح‌های برگزیده برگزار شده و تجاری سازی ایده‌های کاربردی دانشجویان در حال برگزاری است.

نادری گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباطات بین المللی هم فعال است و اخیرا با یکی از دانشگاه‌های کشور آلمان تفاهم نامه ای برای اعزام دانشجویان در برخی از رشته‌ها برای شرکت در دوره‌های مهارتی امضا شده است و این فرصتی برای توانمند سازی دانشجویان بر اساس علم و مهارت روز دنیا است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcevo8o.jh8xpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما