سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 94026

ضرورت توجه به مشکلات هنرمندان حوزه نمایش در قم

قم نيوز : رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم با انتقاد از وضعیت معیشت و فعالیت هنری هنرمندان استان، خواستار توجه ویژه به انبوه مشکلات آنان شد.
ضرورت توجه به مشکلات هنرمندان حوزه نمایش در قم
ضرورت توجه به مشکلات هنرمندان حوزه نمایش در قم
به گزارش قم نیوز علی فرحناک درباره نامه جمعی از اساتید و هنرمندان تئاتر این استان به استاندار قم افزود: یکسال است که هنرمندان تئاتر استان به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در تعطیلی سالن های نمایش هیچ فعالیتی نکرده اند و درآمدی نداشته اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم ادامه داد: متاسفانه با وجود طرح وعده‌های مختلف برای کمک و جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به هنرمندان استان، این وعده‌ها محقق نشده است و اگر کمی هم بوده به صورت محدود و تنها شامل برخی از هنرمندان شده است.

وی ادامه داد: مبلغ یک و نیم میلیون  تومان تحت عنوان «هنرکارت» واریز شده است که این نیز تنها به یک عده رسیده است.

فرحناک با بیان اینکه در سطح استان توجه و کمک لازم به هنرمندان تاکنون انجام نشده است، گفت: متاسفانه با تمام پیشنهادات انجمن تئاتر استان از جمله درخواست برای بازبینی نمایش ها با حضور سه تا چهار نفر به منظور کسب مجوز برای حضور در جشنواره های ملی به بهانه مخالفت ستاد کرونا رد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، ادامه داد: درخواست هنرمندان استان از استاندار این است که با برگزاری جلسه مشترک با حضور پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر قم، حرف‌ها و درد دل  هنرمندان را بشنود و برای رفع این دغدغه‌ها تلاش کنند.

وی گفت: همانطور که یک ورزشکار در میادین ملی و بین المللی کسب افتخار می‌کند و بلافاصله مسئولان استان با صدور تبریک، از زحمات وی تشکر و قدردانی می کنند، این انتظار نیز وجود دارد، افتخارآفرینی هنرمندان استان در سطح ملی و بین المللی نیز توسط مسئولان دیده شود.

فرحناک ادامه داد: تئاتر قم در نمایش‌های مذهبی و انقلابی سرآمد کشور است و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که متاسفانه تا کنون به این ظرفیت ها توجه لازم صورت نگرفته است. 

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از هنرمندان استان اظهار داشت: کمترین درخواست و انتظار جامعه هنری استان از مسئولان استان به ویژه استاندار، صدور مجوز برای بازگشایی مجدد سالن‌های نمایش است.

روز گذشته ۱۰۰ تن از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان با صدور نامه ای خطاب به استاندار قم ضمن انتقاد از آنچه بی‌توجهی به تئاتر استان نامیدند، تاکید کردند: مدت‌های مدیدی ست که سالن‌های تئاتر تعطیل و هنرمندان تئاتر این شهر، به دلیل شیوع ویروس ویرانگر کووید ۱۹ بیکار شده اند.

در بخشی از این نامه از استاندار قم خواسته شده است: برای تئاتر و سالن های خاموشش، برای هنرمندان مظلومش، برای باز شدن گرهی از هزاران گره و درد و مشکل هنرمندان این شهر کاری بکنید.

اکنون که با رعایت دستورالعمل‌ها، شرایط نسبت به قبل به سامان‌تر شده و سالن‌های تئاتر تهران با وضعیت زرد بازگشایی گردیده، با توجه به وضعیت آبی استان قم، لطفا دستور فرمایید که اجازه بازگشایی سالن‌های تئاتر قم صادر شود تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هنرمندان تئاتر هم بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخانند و از این وضعیت دشوار رهایی یابند.

انتهای پیام / 106 
  •  
https://qomnews.ir/vdcaiwno.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما