قم نيوز : معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در ۹ ماه امسال، ۲۲ زن سرپرست خانوار با واسطه‌گری کمیته امداد به همسران سابق خود رجوع کردند.
۲۲ زن سرپرست خانوار با کمک کمیته امداد قم به همسران سابق رجوع کردند
۲۲ زن سرپرست خانوار با کمک کمیته امداد قم به همسران سابق رجوع کردند
به گزارش قم نیوز محمدابراهیم نعیمی افزود: کمیته امداد در قالب طرحی با عنوان «دوباره زندگی» اقدام به برقراری سازش میان زوج‌هایی که به علت‌های مختلف از جمله اعتیاد و بیکاری از یکدیگر جدا شده‌اند، می‌نماید.

وی اضافه کرد: کمیته امداد به ترک اعتیاد همسران معتاد کمک می‌کند و اشتغال‌زایی برای بیکاران را در اولویت قرار داده تا زمینه رجوع مجدد این افراد به خانواده‌هایشان فراهم شود.

وی با اشاره به ارایه بسته‌های فرهنگی برای کمک به دوام زندگی این خانواده‌ها، گفت:‌ پرداخت تسهیلات برای اشتغال‌زایی از دیگر اقدامات در راستای این طرح است و پس از تثبیت شغل، رجوع این افراد انجام می‌شود.

به گفته نعیمی،‌ در این طرح به زوج‌ها یک سری جهیزیه اهدا و تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریالی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۹۹۱ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد و سایر نیازمندان در قم اهدا شد.

وی افزود: ۲۹۱ مورد از این تعداد اهدای جهیزیه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بود که شامل ۲۰۳ مورد دختران جوان و ۸۸ مورد نیز ازدواج مجدد زنان مطلقه تحت پوشش بوده است.

حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قم هستند.

انتهای پیام / 106

     
https://qomnews.ir/vdcauwno.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما