دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 94140

"صداقت" مهم‌ترین درس ‌حضرت زهرا (س) برای جامعه است‌

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از زندگی حضرت زهرا(س) می‌توان این درس را گرفت و آن بزرگوار را الگوی زندگی قرارداد و به یکدیگر دروغ نگفت و صداقت داشته باشیم.
"صداقت" مهم‌ترین درس ‌حضرت زهرا (س) برای جامعه است‌
"صداقت" مهم‌ترین درس ‌حضرت زهرا (س) برای جامعه است‌
به گزارش قم نیوز سختی‌هایی که حضرت زهرا(س) متحمل شدند باب هدایتی برای استمرار امامت و هدایت امت اسلامی از طریق امامت شد و همه امت اسلامی مدیون هدایت‌های صدیقه طاهره(س) هستند.

تربیت فرزند و همسرداری حضرت زهرا(س) برای همه بانوان کل تاریخ الگو است، حضرت صدیقه طاهره(س) نه‌تنها برای خانم‌ها بلکه برای آقایان به‌عنوان اینکه مظهر عبادت و عبودیت پروردگار بودند الگو است، این بانوی پاک‌دامن مظهر و مقید بودند که همه دستورات الهی را موبه‌مو اجرا کنند و ازاین‌جهت الگو و نمونه هستند.

آیت‌الله علی اسلامی اظهار داشت: زندگانی حضرت زهرا(س) دارای جوانب مختلف است که می‌توان به برخی از آن‌ها پرداخت، حضرت فاطمه زهرا(س) با امیرالمؤمنین(ع) صداقت داشت و صادقانه برخورد می‌کرد و هیچ‌گونه خلاف واقعی در زندگی از بی‌بی دوعالم دیده نشد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) هنگامی‌که شهادتشان فرارسید به امام علی(ع) فرمودند من در عمر وزندگی مشترک با تو دروغی نگفته‌ام، این موضوع ساده‌ای است که انسان اظهار کند که من دروغ به تو نگفته‌ام.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: موضوعی که در زندگی مشترک باید به آن پرداخته شود "صداقت" است، مهم‌ترین عامل استمرار خانواده صداقت طرفین است و باید صداقت شوهر و همسر موردتوجه باشد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) به امیرالمؤمنین(ع) فرمود که در عمر وزندگی‌ام خلاف صداقت و واقع نگفتم و صادقانه با تو بودم، امروزه اگر نظری به دادگاه‌های خانواده شود عمده اختلافات به این خاطر است که صداقت وجود ندارد، حضرت زهرا(س) می‌خواهد بفرماید ای کسانی که زندگی مشترک تشکیل داده‌اید اگر قصد دارید این زندگی مشترک بابرکت باشد باید صادقانه برخورد شود و خلاف واقع سخت نگفت.

"صداقت" مهم‌ترین درس از زندگی حضرت زهرا (س) برای جامعه است

آیت‌الله اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات خانوادگی به این خاطر است که بر اساس دروغ اختلاف و درگیری به وجود می‌آید، از زندگی حضرت زهرا(س) می‌توان این درس را گرفت و آن بزرگوار را الگوی زندگی قرارداد و به یکدیگر دروغ نگفت و صداقت داشته باشیم و اگر چنین کردیم زندگی آرامش پیداکرده و بدون تشنج و درگیری استمرار پیدا می‌کند و این موضوع واقعیت است.

وی ادامه داد: از زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) باید این موضوع را موردتوجه قرار دهیم که این زوجین با یکدیگر صادق و دوست و صمیمی باشند،بسیاری از خانواده‌ها که درگیر مشکلات می‌شوند در زندگی‌شان دروغ  و اختلاف است چون به یکدیگر دروغ گفته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عالمی نقل می‌کرد که در خانه را زدم قرار بود شخصی زکات بدهد و آن رابین فقرا تقسیم کنم، پدر در خانه بود و هنگامی‌که در زده شد پدر به فرزندش گفت به آن شخص بگو که من نیست، پسر گفت پدرم می‌گوید من خانه نیستم، این فرزند چگونه تربیت می‌شود و صفا پیدا می‌کند چون این فرزند با  دروغ بزرگ می‌شود و این موضوع سبب دوری از فرایض دینی است.

خانواده‌ها تربیت فرزند را از حضرت زهرا(س) فرابگیرند

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت زهرا(س) علاوه بر اینکه وظیفه می‌داند که نباید خلاف واقع گفت همچنین درزمینهٔ  تربیت اولاد نمونه است، بی‌بی دوعالم امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب (س) و ام‌کلثوم را به‌گونه‌ای تربیت‌کرده است که بهترین الگو هستند، یکی از الگو گیری هایی که از زندگی حضرت فاطمه(س) داریم عبارت است از تربیت صادقانه و تربیت اولاد و فرزندان است.

آیت‌الله اسلامی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع) شریک و صمیمی بودند، امروز همسری شغلی پیدا می‌کند و رزق و روزی درمی‌آورد و ممکن است همسرش شغلی پیداکرده و شاغل شود و درآمدی به دست آورد، هنگامی‌که وارد خانه‌های بانوان شاغل می‌شویم مشاهده می‌شود هزینه‌های زیادی برای اجناس منزل شده است و گفته می‌شود که چون زن خانواده درآمدی دارد برخی از اجناس را خریداری کرده است که این خانم شریک زندگی نیست بلکه رقیب شوهرش در اقتصاد است.

وی تصریح کرد: باید به زندگی صدیقه طاهره(س) نگاه شود، حضرت علی(ع) بازاریابی انجام می‌داد و گندمی را دریافت می‌کرد و به حضرت زهرا(س) می‌داد و زهرای اطهر این گندم را به آرد تبدیل می‌کرد، این کار رزق و روزی منزل امیرالمؤمنین(ع) را تشکیل می‌داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) احساس نمی‌کرد که درآمدش باید در جای دیگر خرج شود، گندم را امیرالمؤمنین (ع)از بازار می‌آورد و بی‌بی دوعالم زحمت تبدیل آن به آرد را انجام می‌داد و این موضوع را سرمایه زندگی قرار می‌دادند و دست در دست هم گندم  را تبدیل آرد می‌کردند و مقداری از آن را صرف زندگی می‌کردند.

احساس صمیمیت و شراکت از زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع)  الگو جامعه باشد

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه احساس صمیمیت و شراکت از زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) باید برای ما الگو باشد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین(ع)  در همه امور زندگی شریک و کمک‌حال یکدیگر بودند و رقابتی وجود نداشت، در زندگی برخی از زوج‌های جوان چون احساس رقابت سبب می‌شود زندگی از هم می‌پاشد و احساس صمیمیت سبب دوام زندگی می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvznw.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما