چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 94196

رئیس دانشگاه علوم پزشکی:وزیربهداشت از مردم قم قدردانی کرد

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برخی اظهارات اخیر پیرامون وضعیت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان گفت: وزیر بهداشت در تماسی تلفنی از زحمات و اقدام های انجام شده در این استان و همچنین همراهی مردم قم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تقدیر کرد.
وزیربهداشت از مردم قم قدردانی کرد
وزیربهداشت از مردم قم قدردانی کرد
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر روز چهارشنبه درستاد استانی مقابله با کرونا در سالن کرامت استانداری قم، با بیان اینکه مردم قم در رعایت پروتکل های بهداشتی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، افزود: اگر همکاری و هم افزایی و حمایت‌های مردم و علمای قم نبود، مقابله با کرونا در سطح ملی با این خوبی پیش نمی‌رفت.

وی ادامه داد: شرایط مطلوب کنونی استان از نظر مقابله با کرونا، نقش بی‌بدیل  مراجع تقلید ،‌علما و مردم و جایگاه ویژه قم را در سطح استان نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهارات اخیر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا را موجب رنجش مردم قم دانست و گفت: در تماس تلفنی که شب گذشته با وزیر بهداشت داشتم، وزیر از زحمات و اقدام های انجام شده در قم و همراهی مردم قم تقدیر کرد.

قدیر با بیان اینکه باید از مردم قم به دلیل اظهارات اخیر سخنگوی ستاد ملی کرونا دل جویی شده، ادامه داد: سخنگوی ستاد ملی کرونا نیز با ارسال فایل صوتی تاکید کرد که قصد اسائه ادب به مردم را نداشته‌است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه باید جایگاه و شأن استان حفظ و مردم قم نیز تکریم شود ولی این موضوعات نباید منجر به غفلت از کنترل بیماری در استان گردد.

وی اظهارات اخیر مطرح شده در ستاد ملی مقابله با کرونا را غیرصحیح دانست و گفت: حفظ همدلی و همراهی در راه مقابله با کرونا بسیار موثر است و باید این اشتباه صورت گرفته در ستاد اصلاح شود.

قدیر با تقدیر از همراهی مردم و اصناف قم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: نقش مراجع عظام تقلید و مدیریت حوزه‌های علمیه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) قابل تقدیر و الگویی در سطح ملی است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان افزود: هم اکنون ۱۰۵ بیمار بستری و ۱۰ بیمار بدحال در مراکز بهداشتی استان وجود دارد ضمن اینکه متوسط فوتی های بیماران کرونایی در استان نیز بین صفر تا یک است.

وی با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است، افزود: کرونا هنوز تمام نشده است و باید استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ممنوعیت هر گونه تجمع همچنان ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با انتقاد از کاهش استفاده از ماسک در سطح اصناف استان گفت: نظارت بر اصناف، مساجد، هیئت های عزاداری و ادارات استان باید ادامه یابد تا شاهد اوج گیری مجدد کرونا در این استان نباشیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciqza3.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما