چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : 94207

افزایش پذیرش بیماران کرونایی در قم /نگرانی از جهش بیماری ‌

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: روند مراجعه‌کنندگان، بستری‌ها و پذیرش بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است که این امر نگران‌کننده است.
افزایش پذیرش بیماران کرونایی در قم /نگرانی از جهش بیماری ‌
افزایش پذیرش بیماران کرونایی در قم /نگرانی از جهش بیماری ‌
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از روند بیماری در استان اظهار داشت: روند مراجعه‌کنندگان و پذیرش بیمارستان‌ها در استان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی داشته است که امید است موقتی باشد ولی این روند هشداردهنده خواهد بود.

وی افزود: وضعیت شیوع کرونا در یک هفته منتهی به 28 دی‌ماه روند پذیرش بیماران در اورژانس از 89 به 109 نفر افزایش‌یافته است ولی آمار مرگ میر همچنان بین صفرتا 2 نفر ثابت مانده است اما باید گفت هرچند وضعیت استان آبی است ولی شکننده است.

به گفته وی؛در طول هفته گذشته 100 نفر به‌صورت میانگین در مراکز درمانی قم بستری بوده‌اند و این در حالی است که تعداد بیماران فوتی مشکوک به کرونا از 9 نفر به 7 نفر کاهش ولی فوتی بیماران قطعی مبتلابه کرونا از 4 به 6 نفر افزایش‌یافته و بیش از یک هزار نمونه تست کرونا طی یک هفته گذشته در استان گرفته‌شده که 305 مورد از آن‌ها ازجمله  تست‌های سریع بوده است.

موفقیت طرح شهید سلیمانی در بیماریابی

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به تأثیر خوب طرح شهید قاسم سلیمانی در قم بیان کرد: با اقدام‌های مؤثر صورت گرفته در طرح شهید قاسم سلیمانی به‌منظور کنترل این بیماری انتظار داریم ، با افزایش تست‌های سریع وضعیت بهبود یابد و شناسایی هوشمند بیماران هم با سرعت پیگیری شود این طرح در تغییر شرایط استان نقش مؤثری داشته است.

محبی افزود: قم هم چنان در شرایط آبی قرار دارد و در حال حاضر به‌جز چند منطقه زرد تنها بخشی از منطقه پردیسان در شرایط قرمز قرار دارد که امید است بر این منطقه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

 وی با اشاره به میزان تست و نمونه‌های گرفته‌شده بیان کرد: میزان مثبت بودن آزمایش‌های استان به 6 درصد در یک هفته گذشته افزایش‌یافته،این در حالی است که در 24 ساعت گذشته این آمار به 3 برابر افزایش‌یافته است این آمار نشان از افزایش جهش بیماری در قم دارد.

کاهش زدن ماسک در اماکن عمومی قم با بهبود شرایط

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با هشدار نسبت به کاهش استفاده از ماسک در اماکن عمومی گفت: استفاده مردم از ماسک در مراکز عمومی به 74 درصد کاهش‌یافته است ضمن اینکه میزان استفاده از ماسک نیز در این مدت از 82 درصد به 74 درصد کاهش‌یافته است.

محبی تصریح کرد: استفاده از ماسک در واحدهای صنعتی 93 درصد بوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحدهای صنعتی و تولیدی استان قابل‌تقدیر است اما زدن ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی از سوی مردم هم کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته وی؛ میزان استفاده کارمندان ادارات استان از ماسک را 86 درصد و استفاده مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز در این مدت به 58 درصد رسیده است که آمار پایینی است هرچه قدر مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند وضعیت ما هشداردهنده خواهد شد.

محبی در ادامه بابیان گزارشی از تیم‌های ره‌گیری در طرح شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: 55 مورد کرونا مثبت در هفته گذشته وجود داشته که 45 مورد آن‌ها ازجمله موارد نیازمند پیگیری بود که از این تعداد 41 مورد مراجعه به منزل توسط تیم‌های ره‌گیری انجام‌شده است که متأسفانه در 4 مورد نیز خانواده‌های مبتلا تیم‌های ره‌گیر را موردپذیرش قرار نداده و مقاومت‌هایی هم داشته‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz5b9.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما