قم نيوز : نخستین جلسه دادگاه شاکیان پرونده شرکت زعفران گوهرناز قم 25 بهمن ماه 1399 تشکیل می‌شود.
زمان تشکیل دادگاه شاکیان شرکت گوهرناز اعلام شد
زمان تشکیل دادگاه شاکیان شرکت گوهرناز اعلام شد
به گزارش قم نیوز پرونده شاکیان شرکت زعفران گوهرناز قم که با شکایت بیش از 4000 نفر از مردم در دادسرای عمومی و انقلاب قم در حال رسیدگی بود، با ختم رسیدگی در ماه جاری به دادگاه می‌رود.

براساس ابلاغیه تشکیل دادگاه که برای شاکیان این پرونده ارسال شده است، تاریخ 25 بهمن ماه 1399 برای تشکیل اولین جلسه دادگاه به شاکیان ابلاغ شده است.

22 جلد پرونده و 4000 نفر شاکی
مهر ماه امسال بود که روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم از صدور قرار نهایی برای پرونده شرکت کیمیای سرخ نشاط آفرین ایرانیان مشهور به صنایع غذایی گوهرناز خبر داد.

در این خبر آمده بود که با تلاش بی‌وقفه و اقدام جهادی، قرار نهایی پرونده صادر شده است و به‌زودی و پس از صدور کیفرخواست توسط دادستان، این پرونده برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان قم ارسال خواهد شد. حالا این برای این پرونده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان قم، وقت رسیدگی تعیین شده است و اجرای عدالت در حق متهمان، نزدیک شده است.

ماجرای پرونده گوهرناز قم چیست؟
در پی وصول گزارش از پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات قم مبنی بر جذب سرمایه و پرداخت سود ماهیانه ۳۶درصد و سالیانه ۴۵ درصد به سرمایه‌گذاران توسط شرکت کیمیای سرخ نشاط‌آفرین ایرانیان، مشهور به «صنایع غذایی گوهرناز»، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و با دستور قضایی پس از اطمینان از صحت موضوع، مدیرعامل شرکت و همدستان وی به‌عنوان متهم بازداشت و کلیه اموال مربوطه توقیف گردید.

حجت الاسلام و المسلمین غریب، در این باره می‌گوید: «متهمان در این پرونده حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های بیش از سه هزار نفر از سراسر کشور را جذب کرده و سود‌های غیرمتعارف به میزان ۳۵ درصد سود ماهیانه، ۴۰ درصد سود شش ماه و ۴۵ درصد سود سالانه بر اصل سرمایه، در قرارداد‌های تنظیم‌شده در پوشش مضاربه و مرابحه شرعی، پرداخت می‌کردند.»

متهمان با استفاده از تبلیغات گسترده از طریق صداوسیما، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و با معرفی خود به‌عنوان سرمایه‌گذار و کارآفرین نمونه، با اغفال بیش از چهار هزار نفر از هم‌وطنان، وجوه نقدی و سرمایه‌های آن‌ها را جهت مشارکت در فعالیت اقتصادی دریافت نموده‌اند، اما کمتر از پنج درصد از وجوه نقدی دریافتی در امر بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی سرمایه‌گذاری شده‌است.

ولخرجی از پول سرمایه‌گذاران، از سفر خارجی تا بخشش به کمیته امداد!
متهمان این پرونده حدود ۵۰ درصد از وجوه دریافتی را بابت واریز سودهای ماهیانه به سرمایه‌گذاران پرداخت و مابقی صرف خرید منازل و باغ ویلاهای متعدّد و همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های گران‌قیمت گردیده و همچنین برای مسافرت‌های خارجی و بذل و بخشش به هیات‌های مذهبی و افراد نیازمند و کمیته امداد هزینه شده‌است.

اکنون که نزدیک به یک سال از تشکیل پرونده برای شرکت کیمیای سرخ نشاط‌آفرین ایرانیان موسوم به گوهرناز با موضوع اخلال در نظام اقتصادی از طریق جذب سرمایه در قالب مضاربه و حیف‌ومیل کردن اموال مردم می‌گذرد؛ این پرونده تاکنون دارای بیش از ۲۲ جلد و جمعا چهار هزار و ۵۳۳ صفحه شده است.

پرونده گوهرناز به سرنوشت فرودگاه قم دچار نشود
در حالی پرونده شرکت گوهرناز قم به رسیدگی در دادگاه نزدیک شده است که مردم نسبت به وصل نهایی طلب های خود نگران هستند زیرا در موارد مشابه به دلایل مختلف مطالبات شاکیان به طور کامل داده نشده یا پرونده همچنان باز بوده و چندین سال از باز بودن آن بدون رسیدن شاکیان به مطالبات خود می‌گذرد.

پرونده فرودگاه قم یکی از این موارد است که سال ها از پیگیری آن می‌گذرد اما هنوز مفتوح است. در این پرونده‌ها اگر چه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای بازستاندن حق مردم از متخلفان می کند اما به دلیل حیف و میل اموال، مبالغ و اموال باقی مانده، کفایت همه شاکیان را نمی کند.

از دیگر پرونده‌های باز در قم، پرونده مجتمع رضوان است که متهم حدود 300 واحد مسکونی را به 1300 متقاضی فروخته است و هم اکنون در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی استان منتظر صدور رای است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcgnt9y.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما