سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : 94518

توزیع مرغ در قم بیش از نیاز بازار است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در حال حاضر توزیع مرغ در قم بیش از نیاز بازار است.
توزیع مرغ در قم بیش از نیاز بازار است/تصویب قیمت ۱۶۹۰۰ تومان برای هر کیلو تخم مرغ و ۲۰۴۰۰ برای مرغ
توزیع مرغ در قم بیش از نیاز بازار است/تصویب قیمت ۱۶۹۰۰ تومان برای هر کیلو تخم مرغ و ۲۰۴۰۰ برای مرغ
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به تلاش مسئولان در جهت تنظیم بازار اظهار داشت: تأمین برخی از کالاهای اساسی بر عهده جهاد کشاورزی و بعد از تأمین، نظارت بر عهده صمت و اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در بازار تخم‌مرغ التهاباتی وجود داشت که رفع شد و در حال حاضر روزانه 60 تن در قم تأمین نیاز می‌شود و جز 5 استان اول در تأمین تخم‌مرغ هستیم و در حال حاضر 4 برابر نیاز استان، مازاد در تولید وجود دارد.

تصویب قیمت 16900 تومان برای هر کیلو تخم مرغ و 20400 برای هر کیلو مرغ

وی بیان کرد: قیمت 16900 تومان برای هر کیلو تخم‌مرغ به‌صورت فله و 20400 برای هر کیلو مرغ است و اگر بیش از این قیمت در بازار عرضه شود به معنای گران‌فروشی است و شهروندان در صورت مشاهده گران‌فروشی با تلفن 124 تماس بگیرند.

سیجانی عنوان کرد: پس از تأمین نیاز،کالاهای اساسی ازجمله مرغ و تخم‌مرغ توسط صمت و اصناف در شبکه‌های توزیع قرار می‌گیرد و از طریق کانال‌های مختلف به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر توزیع مرغ در قم بیش از نیاز بازار است و دراین‌باره مشکلی وجود ندارد و در تأمین مرغ، همراهی خوبی از طرف مرغداری‌ها وجود دارد که با توجه به توزیع نهاده نیز وضعیت بهتری نسبت به قبل داریم، هرچند به‌طورکلی کمبود مرغ در استان به دلیل کاهش تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: در مدت 20 روز بیش از 116 بازرسی در خصوص توزیع تخم‌مرغ انجام و 42 پرونده تشکیل‌شده است و متخلفان بیش از 3 میلیارد تومان جریمه‌شده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، گرانی در جامعه حس می‌شود، البته باید توجه داشت که دو مقوله گرانی و گران‌فروشی با یکدیگر تفاوت دارد و نباید وضعیت بازار موجب سوءاستفاده فرصت‌طلبان شود.

سیجانی گفت: وقتی در چند سال اخیر واردات نهاده کم شد، تأثیر زیادی روی تولید مرغ و تخم‌مرغ و گوشت گذاشت، همچنین تحریم‌ها تأثیر زیادی بر قیمت مواد اولیه وارداتی نهاد و مجبور هستیم با هزینه بیشتری به تأمین نیازها بپردازیم، چراکه قیمت مواد اولیه در بسیاری از موارد تابع ارز است.

وی افزود: در بسیاری از موارد گرانی دست استان و به‌صورت یک دغدغه کشوری مطرح و تابع شرایط است اما می‌توانیم جلوی گران‌فروشی را بگیریم، ازاین‌رو همه ارکان تنظیم بازار امروز جلوی گران‌تر شدن قیمت کالاها را گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: در جهت تعدیل بازار مرغ، در مقاطعی به ذخیره پرداختیم و مرغ منجمد را به بازار آوردیم، مرغی که منجمد می‌شود ازنظر ارزش غذایی، کمبودی ندارد و همان طعم و کیفیت و شرایط مرغ تازه را دارد.

وی عنوان کرد: گاهی التهاب در بازار به دلیل مشکلات ترخیص در واردات در بنادر بود اما منقطعی است و امروز به لحاظ تولید و توزیع کالاهای اساسی شرایط خوبی داریم.

سیجانی تصریح کرد: تا پایان سال اقلام اساسی مانند شکر و برنج ذخیره‌شده است، البته اندکی اختلاف قیمت وجود دارد، زیرا یک‌زمانی ارز دولتی 4200 در تأمین کالاها وجود داشت و به دلیل حذف آن، برخی از کالاهای اساسی نوسان دارد.

وی در مورد مواد سلامت‌محور نیز خاطرنشان کرد: در  شرایط کرونا بسیاری از تولیدکنندگان موردحمایت قرار گرفتند و امروز که بازار اشباع‌شده مهم‌ترین درخواست ما صدور مجوز برای صادرات به استان‌های دیگر به‌خصوص در مورد شوینده‌ها و ژل و ماسک است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7n9y.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما