پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 94563

رشد منطقه جعفریه در سایه موقوفات آستان مقدس

قم نيوز : معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: تقویت ارتباطات میان آستان مقدس و مسئولان شهر جعفریه برای استفاده از ظرفیت‌های حرم بانوی کرامت برای رشد منطقه امری لازم است.
چتر حمایتی حرم بانوی کرامت در شهر جعفریه گسترش می‌یابد
چتر حمایتی حرم بانوی کرامت در شهر جعفریه گسترش می‌یابد
به گزارش قم نیوز نشست بررسی وضعیت املاک و موقوفات حرم بانوی کرامت در شهر جعفریه با حضور معاونت اجرایی، ریاست املاک و موقوفات آستان مقدس و امام‌جمعه شهر جعفریه، شهردار، رئیس شورای و اعضای شورای شهر جعفریه در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

معاون اجرایی حرم بانوی کرامت در این نشست طی سخنانی فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر را تبریک گفت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران همچنان باعزت و اقتدار به کار خود و عمر بابرکت خود ادامه خواهد داد و ضرورت دارد با بصیرت کافی از انقلاب و مملکت دفاع کرده و وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم.

هادی محمود نژاد افزود: قم در حقیقت حرم اهل‌بیت(ع) است و ما وظیفه‌داریم با محوریت بانوی کرامت خدمات متنوعی را به مردم ارائه دهیم و محور اصلی در تمامی خدمات وجود مبارک حضرت معصومه(س) است.

معاون اجرایی حرم بانوی کرامت تأکید کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) این آمادگی را دارد که در بحث معیشت، مسکن، ازدواج و…به‌صورت فراگیر در کل کشور و در شهرهای قم و جعفریه خدمت‌رسانی کند و در حد بضاعت چتر حمایتی خود را گسترش دهد.

وی یادآور شد: اقداماتی بسیار خوبی در حوزه معیشت به‌صورت اختصاصی و مشارکتی از جمله طرح اطعام یک‌میلیونی در ماه مبارک رمضان انجام شده و در حوزه اشتغال نیز طرح‌های مشارکتی با احداث گلخانه و زمینه‌سازی اشتغال مستقیم برای ۶۰ خانوار در مرحله انجام است.

محمود نژاد افزود: نگاه آستان مقدس به حوزه مسکن یک نگاه بلندمدت است و آستان مقدس در راستای منویات مقام معظم رهبری تلاش دارد در حوزه مسکن نیز گام‌های بلندی بردارد.

وی تأکید کرد: جرقه‌های خوبی در حوزه مسکن زده‌شده که باید حداکثر بهره‌برداری از املاک و اراضی موقوفه انجام شود که هم سرانه تفکیک اراضی به‌صورت منطقی و معقول اجرا شود و هم یک هم‌پوشانی بین بهره‌برداری حداکثری و تفکیک منطقی صورت پذیرد.

معاون اجرایی حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: موقوفات آستان مقدس در هر منطقه‌ جغرافیایی که قرار دارند باید زمینه رشد آن منطقه را فراهم کنند به همین خاطر تبادل اطلاعات و نشست‌های تخصصی با ایجاد کارگروه‌های مربوطه در راستای تحول در منطقه جعفریه امری لازم است.

وی افزود: تفکیک و شارع بندی اراضی موقوفه آستان مقدس در شهر جعفریه باید بر اساس استاندارهای لازم شهرسازی و در چارچوب قانون صورت گیرد که سرانه باقیمانده اراضی یک نسبت منطقی و قابل‌پذیرش برای کارشناسان و صاحب‌نظران باشد.

محمود نژاد خاطرنشان کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) این آمادگی را دارد که برای رشد منطقه جعفریه همت خود را به کار گیرد تا از فرسایشی شدن اقدامات جلوگیری و کارها به‌صورت دقیق در یک بازه زمانی مشخص انجام شود.

وی در پایان گفت: تقویت تعاملات میان مسئولان آستان مقدس و مسئولان شهر جعفریه برای استفاده از ظرفیت‌های حرم بانوی کرامت در راستای رشد منطقه امری لازم است به همین خاطر تعیین کارگروه از سوی آستان مقدس و شهرداری جعفریه طی دور روز آینده و ارتباط بیشتر شهرداری جعفریه با موسسه زائر و برگزاری جلسات دوره‌ای دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgwn9y.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما