يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 94605

حذف کپی مدارک از فرایند بانکی قم اجرایی می‌شود

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با بیان اینکه به تازگی الزام بانک‌ها به حذف کپی مدارک به استان ابلاغ شده‌است، گفت: با اجرایی شدن این موضوع برای دریافت هرگونه خدماتی در این استان نیازی به دریافت کپی مدارک وجود نخواهد داشت.
حذف کپی مدارک از فرایند بانکی قم اجرایی می‌شود
حذف کپی مدارک از فرایند بانکی قم اجرایی می‌شود
به گزارش قم نیوز جواد غلامپور ادامه داد: پیش از این استان‌های قم، سمنان و خوزستان پایلوت کشوری برای حذف اخذ کپی مدارک در دستگاه‌های اجرایی برای دریافت خدمات بودند که این طرح شامل بانک‌ها نمی‌شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم که درماه های اخیر به صورت جدی در این استان پیگیری شد، عملیاتی کردن احراز هویت الکترونیکی در بانک های قم است که با اجرایی شدن آن، دیگر نیازی به اخذ کپی مدارک برای احراز هویت وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،گفت: با اجرایی شدن این موضوع، برای دریافت هرگونه خدماتی از بانک‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای استان دیگر نیازی به ارائه کپی مدارک نیست بلکه ارائه کدملی کفایت می‌کند.

غلامپور ادامه داد: سازمان محور و خدمات محور بودن چالش مهم در الکترونیکی کردن فرایند خدمات دستگاه های مختلف و تحقق دولت الکترونیک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر اینکه سازمان محور بودن فرایند الکترونیکی کردن خدمات را می‌توان در مقایسه بانک‌ها در این زمینه مشاهده کرد گفت: درحالی که تمام بانک‌ها خدمات مشابهی ارائه می‌کنند ولی تفاوت میزان خدمات برخط توسط بانک‌های مختلف بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: یکی از بانک‌های کشور را می‌توان پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی دانست به گونه‌ای که برای دریافت هرگونه خدمتی از این بانک از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری نیست و این در حالی است که برخی دیگر از بانک ها نیز برای کوچکترین خدمت مجبور به مراجعه حضوری به بانک هستند.

غلامپور، اظهار داشت: نرم افزار موبایلی «دولت همراه»، به منظور تجمیع خدمات تمام دستگاه های دولتی طراحی و در دسترس مردم قرار گرفته است که امکان نصب این نرم افزار و استفاده از خدمات دستگاه های مختلف وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، گفت: هم اکنون ۶۵۰ خدمت دستگاه های اجرایی قم الکترونیکی شده که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته‌است.

غلامپور،‌ با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیک، افزود: شیوع ویروس کرونا،ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیکی را سرعت بخشیده است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن فرایندهای اداری، در ۲ سطح ملی و استانی پیگیری می شود، ادامه داد: یکی از موفق‌ترین شرکت‌هایی که الکترونیکی کردن فرایند خدمات اداری آنها در سطح استان پیگیری می‌شود،‌ شرکت آب و فاضلاب است که توانسته بخش مهی از خدمات خود را در این استان الکترونیکی کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، استقبال نهادهای حوزوی از بسترهای مجازی برای ارائه خدمات خود را قابل تقدیر دانست و گفت: برخی از نهادهای حوزوی مانند مرکز خدمات حوزه علمیه در فرایند الکترونیکی کردن خدمات خود از بسیاری از دستگاه‌های دولتی جلوتر است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdk90n.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما