سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 94653

احداث ۴۰ خانه نشاط ویژه بانوان در قم

قم نيوز : مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: ۴۰ خانه نشاط ویژه بانوان در قم توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حال احداث است و به ۱۴۰ خانه نشاط در آینده ارتقا پیدا می‌کند.
احداث ۴۰ خانه نشاط ویژه بانوان در قم
احداث ۴۰ خانه نشاط ویژه بانوان در قم
به گزارش قم نیوز صدیقه صدیق با اشاره به رسالت دفتر امور زنان و خانواده استانداری اظهار داشت: این مجموعه برای ارتقاء سطح زندگی و جایگاه اجتماعی زنان در استان و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها تلاش می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: رویکرد دفتر، عمدتاً بحث نظارت بر عملکرد دستگاه‌های استان در ارتباط با مباحث زنان و همچنین تقویت تعامل بین بخشی میان دستگاه‌های متولی و مرتبط با مباحث زنان است.

به گفته اجرای طرح توسعه مشارکت زنان، جهت‌گیری تقویت کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد ویژه بانوان، شناسایی بانوان فرهیخته و تهیه بانک اطلاعاتی آن‌ها و اجرای برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی و کارگاه‌های افزایش مهارت برای زنان و بانوان استان از جمله فعالیت‌های مهم در این حوزه است.

صدیق عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی در استان قم بحث عفاف و حجاب است که دراین‌باره برنامه‌های گسترده‌ای در هفته عفاف و حجاب با همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مشترک جهت ایجاد شبکه‌سازی بین دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مجموعه‌های مردمی از دیگر فعالیت‌هاست، تصریح کرد: در این خصوص 10 دستگاه فرهنگی و 11 مجموعه پیرامون عفاف و حجاب شناسایی شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در جلسات مشترک با برنامه‌ریزی‌های مشخص جهت برگزاری جشنواره در هفته عفاف و حجاب، برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی و اجرا کرده‌ایم که جشنواره عفاف و حجاب با هدف شناسایی و معرفی و حمایت و تجلیل از فعالان برتر در حوزه عفاف و حجاب یکی از برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حمایت از تولیدات رسانه‌ای، پژوهشی و هنری و معرفی الگوهای برتر از بین ورزشکاران، کارگران، اصناف و کادر درمان در حوزه عفاف و حجاب انجام شد و در زمینه تولید محصولات عفاف و حجاب نیز اقداماتی صورت گرفت.

صدیق با بیان اینکه از تولیدکنندگان خرد که به تهیه و توزیع چادر با قیمت مناسب در سطح ادارات با همکاری مراکز فرهنگی در هفته عفاف و حجاب داشته‌اند حمایت شد، یادآور شد: برنامه‌های آموزشی با همکاری حوزه علمیه و جامعه الزهرا و بعضی  سازمان‌های مردمی شکل گرفت.

وی در مورد توسعه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب در قم اظهار داشت: در کنار جلسات تخصصی به‌صورت نمایشگاه‌های پوستر و عکس و میز محصولات فرهنگی و نمایشگاه کتاب در ارگان‌ها و نهادها و دانشگاه‌ها در هفته حجاب و عفاف در قم قدم‌های خوبی برداشته شد و البته بسیاری از اقدامات در طول سال ادامه دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب برای تغییر رفتار در سطح جامعه سه رویکرد مهم دنبال می‌شود که شامل فرهنگ‌سازی و تعمیق باور و ترویج و تبلیغ و نگهداری است که هر کدام وظایف خاصی را برای ارگان‌ها و نهادها و مجموعه‌ها به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: در فرهنگ‌سازی و تعمیق باورها، خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و آموزش و پرورش جهت تکمیل این امر در تلاش است، در این زمینه باید در دل خانواده‌ها برای بچه‌ها، ارزش‌های دینی و فرهنگی نهادینه شود و برای اثبات عقلانی این باورها با استفاده از آموزش و پرورش کار را به نتیجه رساند.

صدیق خاطرنشان کرد: نقش رسانه و صداوسیما در این امر بسیار مهم است و برای تحفیظ نیز از روش‌های قانونی باید دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی و نیروی انتظامی به وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین در خصوص برخی از مطالبات از سوی بانوان گفت: دفتر امور بانوان یک دستگاه اجرایی نیست بلکه یک نهاد حاکمیتی و نظارتی برای پیگیری مطالبات بانوان است، اما توجه خاصی به مطالبات بانوان داریم و از طریق دستگاه‌های مختلف آن را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: یکی از مطالبات مهم بانوان، افزایش ظرفیت‌های ورزشی و تفریحی است، دراین‌باره احداث پارک بانوان در 8 منطقه شهرداری و ایجاد خانه‌های نشاط در کنار مساجد و ایجاد خانه ورزش روستایی از جمله مواردی که در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: ما در حوزه سلامت و ورزش بانوان استان در وضعیت نسبتاً خوبی به سر نمی‌بریم درحالی‌که تحرک جسمی بانوان به عنوان یک ضرورت در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها باید موردتوجه قرار گرفته شود.

صدیق بیان کرد: تقویت امکانات ورزشی و تجهیزات در پارک بر عهده شهرداری است و دراین‌باره اقداماتی شکل‌گرفته و 40 خانه نشاط ویژه بانوان در قم توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حال احداث است و به 140 خانه نشاط در آینده ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgw39y.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما