يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : 94738
رییس پژوهشکده نظام های اسلامی خبر داد؛

برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و توسعه علوم انسانی»

قم نيوز : همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» با سخنرانی رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود.
برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و توسعه علوم انسانی»
برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و توسعه علوم انسانی»
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی صبح شنبه در نشست خبری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند شکل گیری این همایش ملی پرداخت و گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال ۹۷ پیرو چهل سالگی انقلاب، قرار را بر این گذاشت که تراث علوم انسانی اسلامی را در چهل سال گذشته با این تأکید که میان این چهل سال با قبل از آن مقایسه صورت گرفته و راهبردهای آینده را نیز مورد توجه قرار دهد، بررسی کند.

وی افزود: اساتید ما سعی داشتند در گرایش‌های رشته خودشان تمایزات و تحولات موجود در علوم انسانی کنونی و قبل از انقلاب را نشان داده و رویکرد تحولی برای سال‌های بعد را رقم بزنند؛ شاید بالای ۳۰ نشست در سال ۹۷ ارائه شد و برخی از اینها بنا بر دلایلی به خروجی مقاله نرسید.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه امروز رویکرد انقلاب اسلامی با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب، تمدنی است، گفت: این منطق بیش و پیش از اینکه نیاز به سخت افزار داشته باشد نیازمند نرم افزار است؛ امروز باید دانست که پیشرفت‌های غرب در سطح تمدنی، مدیون علوم انسانی است و اگر علوم انسانی نبود این اتفاقات برای غرب نمی‌افتاد. پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امروز بحث تحول علوم انسانی را مطرح کرده است و اگر مسأله علوم انسانی بازخوانی نشده و رویکرد انتزاعی آن به رویکرد عینی تبدیل نشود، بدون شک تمدن رقم نمی‌خورد.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» در روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۸ خبر داد و مطرح کرد: آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان با بیان اینکه برای تحقق تمدن نیازمند تحول در علوم انسانی هستیم، تأکید کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب بتوانیم رویکرد تمدنی انقلاب را تقویت کرده و علوم انسانی اسلامی را منشأ تحولات انقلاب تلقی کنیم و مقدمه تمدن اسلامی را در سطح وسیعی شاهد باشیم، چراکه امروز رقابت پذیری انقلاب و مقاومت غرب برای به ضعف کشاندن آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

لازم به ذکر است علاقه مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی به آدرس http://aparat.com/iictchannel/live در این همایش شرکت کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaa0no.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما